Integracja percepcyjno-motoryczna
Sortowanie
Źródło opisu
Filia w Ostrowie Wlkp.
(27)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
wypożyczone
(15)
dostępne
(12)
Placówka
Filia Ostrów
(27)
Autor
Okuniewski Juliusz
(3)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(2)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(2)
Arnwine Bonnie
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Batorowicz Beata (medycyna)
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Borkowska Maria
(1)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Cieszyńska Jadwiga
(1)
Delaney Tara
(1)
Gołąb Joanna
(1)
GrandPré Mary (1947- )
(1)
Grzybowska Ewa
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Jodzis Daria
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Korendo Marta
(1)
Koscinsky Cara
(1)
Kołodziej Lidia
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Kulis Aleksandra
(1)
Maas Violet F
(1)
Meier Christine
(1)
Miller Lucy J
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Przyrowski Zbigniew
(1)
Raszewska Maria
(1)
Richle Judith
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Sher Barbara (1943- )
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Szmurło Małgorzata (rehabilitacja medyczna)
(1)
Szybkowska Marta
(1)
Voss Angie
(1)
Wagh Kinga
(1)
Wójcik Magdalena (pedagog)
(1)
Zgondek Elżbieta
(1)
Zwolińska Ewa
(1)
Ślifirska Marta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Dzieci
(2)
Przedszkola
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko
(812)
Język polski
(733)
Polska
(683)
Literatura polska
(622)
Wychowanie
(499)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(-)
Nauczanie
(487)
Matematyka
(474)
Powieść polska
(448)
Poezja polska
(420)
Wychowanie w rodzinie
(409)
Pedagogika
(373)
Nauczanie początkowe
(332)
Młodzież
(319)
Rodzina
(304)
Literatura
(298)
Szkolnictwo
(296)
Historia
(285)
Wychowanie przedszkolne
(283)
Filozofia
(270)
Nauczyciele
(269)
Psychologia
(257)
Fizyka
(244)
Pisarze polscy
(216)
Sztuka
(216)
Kobieta
(187)
Wielkopolska
(184)
Pamiętniki polskie
(178)
Język angielski
(176)
Wojna 1939-1945 r.
(169)
Kultura
(164)
Osobowość
(164)
Język rosyjski
(162)
Publicystyka polska
(162)
Chemia
(161)
Dramat polski
(152)
Geografia
(150)
Biologia
(149)
Uczniowie
(148)
Psychoterapia
(147)
Oświata
(140)
Stosunki interpersonalne
(138)
Uczenie się
(137)
Opowiadanie polskie
(134)
Socjologia
(130)
Powieść amerykańska
(129)
Psychologia społeczna
(129)
Technika
(126)
Mowa
(124)
Alkoholizm
(123)
Dzieci
(118)
Czytanie
(116)
Nauczanie zintegrowane
(114)
Muzyka
(113)
Nauka
(113)
Małżeństwo
(112)
Język niemiecki
(111)
Gry i zabawy
(110)
Wojsko
(109)
Etyka
(108)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(104)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(102)
Polityka międzynarodowa
(99)
Gry edukacyjne
(96)
Pedagogika specjalna
(96)
Biografie
(95)
Psychologia wychowawcza
(95)
Młodzież szkolna
(94)
Uczucia
(90)
Miłość
(88)
Powieść francuska
(87)
Bibliografia terytorialna
(86)
Praca
(86)
Wychowanie obywatelskie
(84)
Religia
(83)
Szkolnictwo podstawowe
(83)
Chrześcijaństwo
(80)
Psychologia rozwojowa
(80)
Prawo
(79)
Zarządzanie
(79)
Dziecko trudne
(78)
Podręczniki akademickie
(78)
Powieść angielska
(77)
Autyzm
(75)
Komunikacja społeczna
(74)
Niepełnosprawni
(74)
Pisanie
(74)
Etyka chrześcijańska
(71)
Logika
(71)
Marksizm
(71)
Agresywność
(70)
Logopedia
(70)
Matura
(70)
Stres
(70)
Gry i zabawy umysłowe
(69)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(69)
Teatr
(69)
Myślenie
(68)
Przyroda
(68)
Astronomia
(67)
Języki
(67)
Gatunek
Poradnik
(5)
Poradniki
(4)
Podręcznik
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Medycyna i zdrowie
(6)
Psychologia
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI.)
Zawiera nast. rozdz.: Nasze zmysły; Ćwiczenia dotykowe (Gotowanie bez gotowania; Inne zabawy związane z jedzeniem; Fajne rzeczy do zabaw dotykowych); Ćwiczenia z zakresu motoryki dużej (Gry rozwijajace układ przedsionkowy i proprioceptywny; Zabawa z pudłami; Zabawy ruchowe; Piosenki ruchowe; Poruszanie się w rytm muzyki; Zabawy z balonami; Zabawy z gazetami; Wstrząsające gotowanie; Zabawa ze sznurem; Inne ćwiczenia z zakresu motoryki dużej; Ćwiczenia z zakresu obustronnej koordynacji ruchowej; Ćwiczenia na przekraczanie linii środkowej); Zabawy wzrokowe; Zabawy słuchowe (Zabawy dźwiękowe; Gry dźwiękowe); Zabawy zapachowe; Ćwiczenia z zakresu motoryki oralnej (Zabawa z bańkami; Inne ćwiczenia z zakresu motoryki oralnej; Zabawki pomocne podczas ćwiczeń z zakresu oralnej); Ćwiczenia z zakresu motoryki małej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. OW 41277 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI.)
Zawiera nast. rozdz.: Integracja sensoryczna. Wprowadzenie pojęcia; Rozwój integracji sensorycznej od niemowlęctwa do wieku szkolnego; Układ nerwowy od środka. Działanie mózgu i waga bodźców; Dysfunkcja integracji sensorycznej. Objawy, przyczyny, poziomy; Zaburzenia układu przedsionkowego. Zmysł ruchu i jego wpływ na rozwój różnych umiejętności; Dyspraksja rozwojowa. Proces nauki nowych umiejętności motorycznych, które sprawiają trudności niektórym dzieciom; Obronność dotykowa. Zmysł dotyku, czyli nadwrażliwość niektórych dzieci; Percepcja wzrokowa i słuchowa i jej związek z nauką i językiem; Dziecko autystyczne. Specjalne potrzeby dotyczące integracji sensorycznej i wyzwania związane z taką diagnozą; Diagnoza i leczenie. Zalety terapii integracji sensorycznej; Rola rodziców. Udział rodziców w terapii dzieci z dysfunkcjami integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. OW 40608 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Spis treści: I. Omówienie: Podstawy, Podstawowe założenia, Ograniczona przydatność badań nad zwierzętami, Zasady rozwoju mózgu. II. Kilka ogólnych zasad funkcjonowania mózgu: Funkcjonalna współzależność struktur mózgowych, Mechanizmy działania mózgu, Plastyczność układu nerwowego, Synapsa, Stymulacja sensoryczna, Interakcje pomiędzy organizmem a środowiskiem. III. Proces integracji: Natura integracji, Kojarzenie różnych modalności, Oddziaływanie odśrodkowe, Sensoryczne sprzężenie zwrotne, Procesy hamowania, Integracja przez ruch. IV. Poziom funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego: Rdzeń kręgowy, Pień mózgu, Móżdżek, Jądra podstawne, Stara kora lub układ limbiczny, Kora nowa, Zasady związane z poziomami funkcjonowania. V. Modalności sensoryczne: Układ przedsionkowy, Układ dotykowy, Propriocepcja, Układ słuchowy, Węch, Wzrok. VI. Reakcje posturalne i funkcje pokrewne: Rola grawitacji, Neuronalny poziom organizacji, Sekwencja rozwojowa, Mięśnie i ich główny receptor, Mechanizmy posturalne i sterowanie zewnętrznymi mięśniami gałki ocznej, Reakcje mięśni zewnętrznych gałki ocznej i rozwój wzrokowej percepcji przestrzeni. VII. Parametry, zespoły i układy neuronalne: Koncepcja zespołów lub układów neuronalnych, Zespoły lub określone układy neuronalne. VIII. Kliniczna ewaluacja dysfunkcji integracji sensorycznej: Prymitywne odruchy posturalne, Współskurcze mięśni antagonistycznych, Napięcie mięśniowe, Kontrola nad mięśniami zewnętrznymi gałki ocznej, Ocena funkcjonowania układu przedsionkowego, Integracja funkcji obu stron ciała, Ruchy pląsawiczo-atetotyczne. IX. Ogólne zasady i metody interwencji: Oddziaływanie na bodźce i reakcje, Stymulacja dotykowa, Stymulacja przedsionkowa, Inne bodźce proprioceptywne, Reakcja przystosowawcza, Środki ostrożności. X. Zaburzenia integracji posturalnej i dwustronnej: Opis zespołu, Badania poświęcone układowi nerwowemu, Program korekcyjny, XI. Apraksja rozwojowa: Rozwój i natura praksji, Opis zespołu, Zagadnienia neurologiczne, Plan i zasady terapii, Sugerowane ćwiczenia poprawiające praksję, Ćwiczenia na deskorolce, Ogólne zajęcia rozwijające praksję. XII. Percepcja kształtu i przestrzeni: Opis zaburzeń percepcji kształtu i przestrzeni, Neuroanatomiczne aspekty percepcji wzrokowej, Rozwój percepcji wzrokowej u człowieka, Hipoteza dwoistego trybu widzenia, Terapia rozwijająca percepcję kształtu i przestrzeni. XIII. Obecność dotykowa i pokrewne reakcje behawioralne: Kwestie neuroanatomiczne i fizjologiczne, Kwestie rozwojowe, Program terapeutyczny. XIV. Zespół nieuwagi stronnej i funkcjonowanie prawej półkuli mózgowej: Definicja zespołu, Kwestie teoretyczne, Inne funkcje prawej półkuli, Program interwencji. XV. Zaburzenia słuchowo-językowe: Natura zespołu, Neuronalne podstawy słuchu i języka, Program interwencji. XVI. Preferencja jednej ręki i lateralizacja funkcji mózgowych: Lateralizacja złożonej funkcji ruchowej jako proces rozwojowy, Nieustalenie preferencji ręki, Kwestie istotne przy wybieraniu dla dziecka ręki wiodącej, Studia przypadków. XVII. Sztuka terapii: Wewnętrzne dążenie do integracji sensorycznej, Czynniki budujące samodzielność, Poszukiwania z przewodnikiem, Uporządkowane poszukiwania, Podobieństwa pomiędzy psychoterapią a terapią SI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. OW 42017 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(To Ma Ręce i Nogi!)
Książeczka zawiera 48 wierszyków oraz opisów zabaw związanych z tymi rymowankami. Zabawy mają na celu rozwijanie koordynacji ruchowej rąk, przede wszystkim dłoni i palców. Dziecko uczy się trudnej sztuki wykonywania w tym samym czasie dwóch różnych czynności, każdej inną ręką. Czynnościom tym towarzyszy rytmiczny wierszyk wypowiadany jednocześnie przez dorosłego i dziecko, dzięki czemu zabawa jest również ćwiczeniem uwagi i pamięci słuchowej. Wierszyki i zabawy zawarte w książeczce przeznaczone są przede wszystkim dla starszych przedszkolaków oraz dla najmłodszych uczniów. Bez trudu przeprowadzi je nie tylko nauczyciel czy terapeuta, ale także rodzic, babcia lub dziadek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. OW 42588 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia.)
Zawiera nast. cz.: Rozpznawanie problemów z integracją sensoryczną; Stosowanie najlepszych strategii klinicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. OW 40333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. OW 36961 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. OW 41985 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 39803 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna przez cały rok / Magdalena Charbicka. - Warszawa : "Difin", cop. 2017. - 159 s. : il., fot., rys. ; 23 cm.
(Engram)
Spis treści: Wstęp. Rozdział I. Czym jest integracja sensoryczna? 1. Co i dlaczego musi być zintegrowane w senso(moto)ryce? 2. Czym są zmysły i jak funkcjonują. 3. Znaczenie układu dotykowego i czucia głębokiego. 4. Jaki wpływ na nasze funkcjonowanie ma zmysł równowagi? 5. Układ przedsionkowy a rozwój mowy. 6. Jak układ przedsionkowy wpływa na trudności szkolne dziecka? 7. Zmysł wzroku – narząd niesamowity. 8. Zmysł słuchu, czyli magia dźwięków. 9. Do czego potrzebny nam zmysł węchu? 10. Smak – zmysł dający wiele przyjemności. Rozdział II. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego. 1. Czym są zaburzenia przetwarzania sensorycznego? 2. Zaburzenia dyskryminacji sensorycznej (zaburzenia różnicowania sensorycznego). 3. Zaburzenia motoryczne o bazie sensorycznej. Rozdział III. Terapia integracji sensorycznej. 1. Terapia integracji sensorycznej. 2. Narracja w terapii. Rozdział IV. Integracja sensoryczna przez cały rok. 1. Jak wspomagać integrację sensoryczną przez cały rok. 2. Wspieranie integracji sensorycznej u małego dziecka. 3. Integracja sensoryczna w zgodzie z naturą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. OW 41300 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 39289 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. OW 42043 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. OW 41292 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. OW 39555 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Koordynacja wzrokowo-słuchowo-ruchowa / Lidia Kołodziej, Elżbieta Zgondek. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2017. - 63, [1] strona, [5] kart tablic : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
(Biblioteka Nauczyciela)
(Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne w Przedszkolu)
"Koordynacja wzrokowo-słuchowo-ruchowa" to publikacja przeznaczona dla 2 grup wiekowych: 3 i 4-latków oraz 5 i 6-latków. W skład książki wchodzi test przesiewowy, który pozwoli wyłonić dzieci z poważnymi deficytami, wymagającymi pomocy i wsparcia specjalistów. Zaproponowane scenariusze zajęć pomogą w ćwiczeniu orientacji przestrzennej i orientacji w schemacie ciała, ćwiczeniu uwagi i pamięci słuchowej, usprawnianiu motoryki małej i koordynacji ruchów oraz doskonaleniu spostrzegawczości wzrokowej. Integralną częścią książki są również karty pracy, kolorowe materiały do pracy z grupą oraz gazetka informacyjna dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 42178 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. OW 41954 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 42439 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 30835 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 41897 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI.)
Zawiera nast. cz.: I. Podstawy: Na czym polegają zaburzenia przetwarzania sensorycznego?; Objawy i sygnały ostrzegawcze; Badanie i diagnoza; Terapia i strategie postępowania; II. Życie z dziećmi o niezgranych zmysłach; III. Wykraczamy poza podstawy: Nauka o zaburzeniach przetwarzania sensorycznego; Wykraczamy poza typologię; Zaleznośc między zaburzenaimi przetwarzania sensorycznego a ADHD; Problemy z przetwarzaniem sensorycznym w zaburzeniach ze spektrum autyzmu; Regulacja emocji a zaburzenia przetwarzania sensorycznego; Przyczyny i częstość występowania; Interwencja terapeutyczna: podejście nieszablonowe - informacje ogólne i skuteczność terapii; Osobiste przesłanie dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 40880 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna w autyzmie / Bożena Odowska-Szlachcic. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018. - 296 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Książka ma charakter popularnego poradnika skierowanego do terapeutów SI, oligofrenopedagogów, psychologów, neurologopedów, logopedów i innych specjalistów pracujących z dziećmi z zaburzeniami neurorozwojowymi oraz do rodziców takich dzieci. Zawierz propozycje konkretnych, opartych na teorii integracji sensorycznej technik, ćwiczeń i strategii terapeutycznych, a także sposobów modyfikacji środowiska oraz sugestii dla opiekunów pod kątem domowego programu terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. OW 41953 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej