Zaburzenia odżywiania
Sortowanie
Źródło opisu
Filia w Ostrowie Wlkp.
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Filia Ostrów
(4)
Autor
Arkowitz Hal (1941- )
(1)
Bielańska Ewa
(1)
Cohen David (1946- )
(1)
Gardziel Andrzej (tłumacz)
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Jaklewicz Hanna ( -2016)
(1)
Kapera Marta
(1)
Mackiewicz Romana (psychiatria)
(1)
Marcelli Daniel
(1)
Miller William R. (1947- )
(1)
Rollnick Stephen (1952- )
(1)
Schulte-Markwort Michael (1956- )
(1)
Wycisk Jowita (1971- )
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Lekarze
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Dziecko
(812)
Język polski
(733)
Polska
(683)
Literatura polska
(622)
Wychowanie
(499)
Zaburzenia odżywiania
(-)
Nauczanie
(487)
Matematyka
(474)
Powieść polska
(448)
Poezja polska
(420)
Wychowanie w rodzinie
(409)
Pedagogika
(373)
Nauczanie początkowe
(332)
Młodzież
(319)
Rodzina
(304)
Literatura
(298)
Szkolnictwo
(296)
Historia
(285)
Wychowanie przedszkolne
(283)
Filozofia
(270)
Nauczyciele
(269)
Psychologia
(257)
Fizyka
(244)
Pisarze polscy
(216)
Sztuka
(216)
Kobieta
(187)
Wielkopolska
(184)
Pamiętniki polskie
(178)
Język angielski
(176)
Wojna 1939-1945 r.
(169)
Kultura
(164)
Osobowość
(164)
Język rosyjski
(162)
Publicystyka polska
(162)
Chemia
(161)
Dramat polski
(152)
Geografia
(150)
Biologia
(149)
Uczniowie
(148)
Psychoterapia
(147)
Oświata
(140)
Stosunki interpersonalne
(138)
Uczenie się
(137)
Opowiadanie polskie
(134)
Socjologia
(130)
Powieść amerykańska
(129)
Psychologia społeczna
(129)
Technika
(126)
Mowa
(124)
Alkoholizm
(123)
Dzieci
(118)
Czytanie
(116)
Nauczanie zintegrowane
(114)
Muzyka
(113)
Nauka
(113)
Małżeństwo
(112)
Język niemiecki
(111)
Gry i zabawy
(110)
Wojsko
(109)
Etyka
(108)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(104)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(102)
Polityka międzynarodowa
(99)
Gry edukacyjne
(96)
Pedagogika specjalna
(96)
Biografie
(95)
Psychologia wychowawcza
(95)
Młodzież szkolna
(94)
Uczucia
(90)
Miłość
(88)
Powieść francuska
(87)
Bibliografia terytorialna
(86)
Praca
(86)
Wychowanie obywatelskie
(84)
Religia
(83)
Szkolnictwo podstawowe
(83)
Chrześcijaństwo
(80)
Psychologia rozwojowa
(80)
Prawo
(79)
Zarządzanie
(79)
Dziecko trudne
(78)
Podręczniki akademickie
(78)
Powieść angielska
(77)
Autyzm
(75)
Komunikacja społeczna
(74)
Niepełnosprawni
(74)
Pisanie
(74)
Etyka chrześcijańska
(71)
Logika
(71)
Marksizm
(71)
Agresywność
(70)
Logopedia
(70)
Matura
(70)
Stres
(70)
Gry i zabawy umysłowe
(69)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(69)
Teatr
(69)
Myślenie
(68)
Przyroda
(68)
Astronomia
(67)
Języki
(67)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 43237 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 43269 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 42623 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autodestruktywność dzieci i młodzieży / Beata Ziółkowska, Jowita Wycisk. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 300 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Spis treści: Wprowadzenie I. SPECYFIKA ADOLESCENCJI WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE 1. Czym jest dorastanie? 2. Młodzież jako grupa społeczna - szanse i zagrożenia 3. Potrzeby i zadania stadium adolescencji 3.1. Potrzeby psychiczne młodzieży 3.2. Zadania rozwojowe adolescencji BLOK EKSPERCKI: Świat i młodzi, świat młody - perspektywa socjologa i teologa dr hab. Paweł PRÜFER, prof. AJP 4. W jaki sposób nastolatek spostrzega siebie i swoje ciało? 5. Kryzys adolescencyjny: istota i przebieg 5.1. Formowanie tożsamości 5.2. Konteksty rozwoju tożsamości 5.2.1. Rodzina 5.2.2. Grupa rówieśnicza 5.2.3. Kultura 6. Autodestruktywność i współwystępowanie zachowań problemowych jako odpowiedź na kryzys adolescecncyjny BLOK EKSPERCKI: Próbując zrozumieć zachowania nastolatków… - perspektywa psychologa rozwojowego mgr Mateusz WILIŃSKI 7. Problemy współczesnej młodzieży w doniesieniach z badań 7.1. Fizjologia układu nerwowego 7.2. Ocena siebie - ocena ciała 7.3. Młodzi a media 7.4. Zdrowie psychiczne nastolatków Podsumowanie. II. ZABURZENIA ODŻYWIANIA i NIEPRAWIDŁOWE ZACHOWANIA JEDZENIOWE 1. Czym są zaburzenia odżywiania? 2. Klasyfikacja, diagnoza, rozpowszechnienie, leczenie BLOK EKSPERCKI: Trudności diagnostyczne - perspektywa psychoterapeuty dr Magdalena GRABOWSKA 2.1. Jadłowstręt psychiczny 2.2. Bulimia psychiczna 2.3. Zespół jedzenia kompulsyjnego 2.4. Zaburzenie polegające na ograniczaniu/unikaniu jedzenia 2.5. Ortoreksja psychiczna 2.6. Dysmorfia mięśniowa 2.7. Diabulimia 3. Uwarunkowania i mechanizm (nie)jedzenia 3.1. Czynniki biofizjologiczne BLOK EKSPERCKI: „Drugi mózg” (oś jelita - mózg) - perspektywa neuropsychologa dr hab. Aneta BORKOWSKA 3.2. Czynniki społeczne 3.3. Czynniki kulturowe 4. Problemy jedzeniowe i spostrzeganie ciała przez młodzież w doniesieniach z badań Podsumowanie. Spis treści c.d.: III. SAMOUSZKODZENIA UMIARKOWANE 1. Czym są samookaleczenia? 2. Klasyfikacja, diagnoza i rozpowszechnienie samookaleczeń 3. Różnicowanie samookaleczeń i samobójstw 4. Okaleczanie ciała a płeć BLOK EKSPERCKI: Autodestruktywność młodzieży - perspektywa seksuologa prof. dr hab. Maria BEISERT, dr Agnieszka IZDEBSKA 5. Zrozumieć osobę okaleczającą się 5.1. Motywy i funkcje samookaleczeń BLOK EKSPERCKI: Gdy ciało się zmienia - perspektywa psychoterapeuty mgr Iwona JÓŹWIAK, mgr Mateusz WILIŃSKI 5.1.1. Jawnie formułowane intencje 5.1.2. Funkcje psychologiczne 5.2. Bio-psycho-kulturowo-społeczny model wyjaśniania samookaleczeń 5.2.1. Odległe czynniki ryzyka 5.2.2. Mechanizmy pośredniczące 5.2.2.1. Czynniki neurofizjologiczne 5.2.2.2. Czynniki intrapsychiczne 5.2.2.3. Czynniki interpersonalne Podsumowanie. IV. ZABURZENIA UŻYWANIA ALKOHOLU 1. Alkohol, napoje energetyczne, upijanie się - ustalenia terminologiczne 2. Używanie alkoholu i psychodrinków - epidemiologia w świetle wyników badań 3. Diagnoza i różnicowanie różnych wzorów picia alkoholu 4. Uwarunkowania oraz mechanizm zaburzenia używania alkoholu 4.1. Determinanty zaburzeń używania alkoholu 4.2. Mechanizmy rozwoju uzależnienia i powstawania głodu alkoholowego 4.2.1. Mechanizmy uzależnienia 4.2.2. Mechanizmy głodu alkoholowego 5. Somatyczne i psychospołeczne funkcjonowanie osób z zaburzeniami używania alkoholu 5.1. Skutki somatyczne 5.2. Skutki psychospołeczne BLOK EKSPERCKI: Młodzi i alkohol - perspektywa psychoterapeuty dr Ewa WOJTYNKIEWICZ 6. Zrozumieć osobę uzależnioną i jej bliskich 7. Leczenie i psychoterapia zaburzeń używania alkoholu 8. Używanie alkoholu w doniesieniach z badań Podsumowanie. Spis treści c.d.: V. ZABURZENIA UŻYWANIA SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH 1. Narkotyki i paranarkotyki - ustalenia terminologiczne 2. Epidemiologia w świetle wyników badań 3. Diagnoza i różnicowanie 4. Uwarunkowania i fazy przyjmowania narkotyków i paranarkotyków 4.1. Determinanty sięgania po narkotyki i paranarkotyki BLOK EKSPERCKI: Młodzi i narkotyki oraz dopalacze - perspektywa profilaktyka mgr Agnieszka NOCULAK, mgr Aneta OKONIEWSKA 4.2. Mechanizm i fazy uzależnienia narkotycznego 5. Konsekwencje używania narkotyków i paranarkotyków 5.1. Funkcjonowanie somatyczne 5.2. Funkcjonowanie psychiczne 5.3. Funkcjonowanie społeczne 6. Leczenie i psychoterapia BLOK EKSPERCKI: Nastolatek w poradni profilaktyki i leczenia uzależnień - perpektywa terapeuty mgr Magdalena MÜLLER-KSYCKA 7. Narkotyki i dopalacze w świetle wyników badań Podsumowanie. VI. PREWENCJA ZACHOWAŃ AUTODESTRUKTYWNYCH 1. Wprowadzenie 2. Prewencja w obrębie instytucji - ujęcie systemowe 3. Poziom międzyinstytucjonalny 4. Poziom instytucji 4.1. Rola dorosłych opiekunów: nauczycieli i innych pracowników szkoły 4.2. Rola osób pierwszego kontaktu. Zespół kryzysowy 4.3. Psychoedukacja personelu i młodzieży szkolnej 4.4. Postępowanie na terenie szkoły. Od obserwacji sygnałów ostrzegawczych do interwencji 4.4.1. Jak pracownicy szkoły dowiadują się o istnieniu problemu? 4.4.2. Jak rozmawiać z nastolatkiem? Podstawowe zasady komunikacji w obliczu niepokojących zachowań 4.4.3. Skierowanie nastolatka do osoby pierwszego kontaktu 4.4.4. Interwencja na terenie szkoły 4.4.5. Współpraca z rodzicami 4.5. Procedura postępowania na terenie szkoły 5. Poziom relacji wychowawca - uczeń 5.1. Szczególne znaczenie relacji międzyludzkiej 5.2. Postawa wobec nastolatka przejawiającego zachowania autodestruktywne 6. Poziom osobisty dorosłego opiekuna młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 41971 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej