Sortowanie
Źródło opisu
Filia w Ostrowie Wlkp.
(41)
Forma i typ
Książki
(41)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje naukowe
(10)
Poradniki i przewodniki
(7)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(36)
wypożyczone
(5)
Placówka
Filia Ostrów
(41)
Autor
Okuniewski Juliusz
(4)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(3)
Naprawa Renata
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Czaplewska Ewa
(2)
Domagała Aneta
(2)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Mach Cecylia
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Słupek Kazimierz
(2)
Wilde Kate
(2)
Arnwine Bonnie
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Borkowska Maria
(1)
Edelson Stephen M
(1)
Furmańska Sabina (1977- )
(1)
Gołębiowska-Szychowska Joanna
(1)
GrandPré Mary (1947- )
(1)
Grandin Temple
(1)
Gut-Orłowska Magdalena
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Hudson Diana
(1)
Hénault Isabelle (1973- )
(1)
Jankowska Małgorzata (pedagog)
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Johnson Jane (1966- )
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Krajewska Małgorzata
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Lyte Kaufman Samahria
(1)
Mańkowska Beata
(1)
Meier Christine
(1)
Michalec Katarzyna
(1)
Milewski Stanisław
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Moran Paddy-Joe
(1)
Myers Jennifer McIlwee
(1)
Piotrowska-Madej Klaudia
(1)
Porter Joseph
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Richle Judith
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Sher Barbara (1943- )
(1)
Smoleń Anna
(1)
Stalka-Jarska Joanna
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Szychowski Łukasz
(1)
Sørensen Patricia
(1)
Trusiewicz Marlena
(1)
Tłokiński Waldemar (1945- )
(1)
Voss Angie
(1)
Winczewska Aneta
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Węsierska Katarzyna
(1)
Żychowicz Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(8)
2010 - 2019
(33)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(41)
Język
polski
(41)
Odbiorca
Rodzice
(11)
Nauczyciele
(7)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
6-8 lat
(5)
Dzieci
(5)
Logopedzi
(4)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
0-5 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Chorzy z afazją
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Lekarze
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Autyzm
(7)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(4)
Logopedia
(4)
Uczenie się
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Czytanie
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Afazja
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Mowa
(2)
Nauczanie
(2)
Pisanie
(2)
Spostrzeganie
(2)
Terapia zabawą
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Wychowanie
(2)
Zaburzenia autystyczne
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Autodestruktywność
(1)
Bajkoterapia
(1)
Balbutologopedia
(1)
Chorzy po udarze mózgu
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Chorzy z zespołem Aspergera
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dorośli
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dysfunkcje (medycyna)
(1)
Dysgrafia
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dysleksja
(1)
Dyspraksja
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Echolalia
(1)
Fizjologia patologiczna
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Gerontologopedia
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Grandin, Temple (1947- )
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jąkanie
(1)
Język
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kończyna górna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Leczenie
(1)
Metody nauczania
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nastolatki
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Podstawa programowa
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Praca
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psychometria
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Smutek
(1)
Starzenie się
(1)
Strach
(1)
Terapia manualna
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Trening koncentracji
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczucia
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wielojęzyczność
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(12)
Praca zbiorowa
(6)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(3)
Poradniki dla rodziców
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(2)
Program nauczania
(2)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(21)
Psychologia
(14)
Medycyna i zdrowie
(13)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Językoznawstwo
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
41 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku ; T. 1)
„Dwutomowa monografia Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.” – z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 42690 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Przedstawiana monografia poświęcona jest problematyce komunikacji pisemnej. Główny cel tomu, dedykowanego Profesor Marcie Bogdanowicz, stanowi całościowe zaprezentowanie zagadnień komunikacji pisemnej i jej zaburzeń, ze szczególnym uwzględnieniem trudności w czytaniu i pisaniu w różnych jednostkach patologii mowy. Autorzy poszczególnych rozdziałów zwracają uwagę na znaczenie czytania i pisania dla funkcjonowania osób z zabu­rzeniami mowy oraz jakości ich życia. Jednym ze wskazywanych aspektów jest niwelowanie - dzięki porozumiewaniu się pisemnemu - barier komunikacyj­nych w przypadku osób niesłyszących czy osób z dyzartrią (także dzięki nowym technologiom), co stanowi dla nich szansę na osiągnięcie większej samodzielno­ści i poszerzenia możliwości zawodowych.
Zawiera nast. rozdz.: I. UWARUNKOWANIA ORAZ SYMPTOMATOLOGIA ZABURZEŃ KOMUNIKACJI PISEMNEJ. ORIENTACJE TEORETYCZNE I PERSPEKTYWY BADAWCZE: Zaburzenia komunikacji pisemnej - autorska propozycja modelu patomechanizmu dysleksji; Komunikacja pisemna i jej zaburzenia w perspektywie logopedycznej; Psycholingwistyczny model nabywania czytania i pisania w języku polskim - perspektywa rozwojowa i kliniczna; Trudności w czytaniu i pisaniu w kontekście różnych paradygmatów badawczych; Jak neurobiologia wyjaśnia trudności w nauce czytania i pisania; Klasyfikacja błędów w pisaniu; Ortografia a umiejętność pisania; Grafomotoryka i jej zaburzenia; Umiejętność czytania - symptomatologia trudności; Co nam mówi o czytaniu i jego zaburzeniach czysta aleksja u pacjentów z uszkodzeniem ośrodkowego układu nerwowego?; Paradoks dysleksji. Trudności nie tylko w sferze języka, czytania i pisania; II. TRUDNOŚCI W CZYTANIU I PISANIU U OSÓB Z ROZWOJOWYMI I NABYTYMI ZABURZENIAMI MOWY: Trudności w czytaniu i pisaniu osób z dyslalią; Trudnosci w czytaniu i pisaniu u dzieci ze specyficznym zaburzeniem językowym (SLI); Zaburzenia czytania u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym; Zaburzenia pisania u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym; Trudnosci w czyaniu i pisaniu u osób niesłyszących i słabowidzących - uwarunkowania i symptomatologia; Trudności w czytaniu i pisaniu u osób niesłyszących i słabosłyszących - diagnoza i terapia; Trudnosci w czytaniu i pisaniu w jąkaniu oraz giełkocie; Zaburzenia komunikacji pisemnej u osób z dyzartrią; Komunikacja pisemna w zespołach afazji. Zaburzenia pisania; Patologia prawej półkuli a komunikacja pisemna; Zaburzenia komunikacji pisemnej u osób z chorobą Alzheimera; III. DIAGNOZA TRUDNOŚCI W CZYTANIU I PISANIU.WSPOMAGANIE ROZWOJU,TERAPIA: Teoretyczne podstawy procesu diagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu; Procedury diagnozowania dysleksji rozwojowej w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym w Polsce; Diagnoza ryzyka specyficznego zaburzenia uczenia się w obszarze czytania i pisania z wykorzystaniem baterii diagnostycznych IBE; Diagnoza rozwoju intelektualnego dzieci z zaburzeniami czytania i pisania oraz rozwoju językowego; Psychometryczne podstawy diagnozy trudności w czytaniu i pisaniu, czyli dlaczego potrzebujemy testów?; Rozpoznawanie dysleksji rozwojowej u dzieci dwujęzycznych - przekonania, dylematy, kontrowersje; Starszy uczeń z dysleksją rozwojową - problemy i wyzwania dla systemu edukacyjnego; Postępowanie terapeutyczne w przypadku dysleksji rozwojowej; Wspomaganie rozwoju językowego dzieci z trudnościami w opanowywaniu czytania i pisania (ze szczególnym uwzględnieniem dzieci z dysleksją rozwojową); Metoda Dobrego Startu, MDS® Marty Bogdanowicz w kształtowaniu komunikacji pisemnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 41338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 41292 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 42545 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 41431 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI.)
Zawiera nast. rozdz.: Nasze zmysły; Ćwiczenia dotykowe (Gotowanie bez gotowania; Inne zabawy związane z jedzeniem; Fajne rzeczy do zabaw dotykowych); Ćwiczenia z zakresu motoryki dużej (Gry rozwijajace układ przedsionkowy i proprioceptywny; Zabawa z pudłami; Zabawy ruchowe; Piosenki ruchowe; Poruszanie się w rytm muzyki; Zabawy z balonami; Zabawy z gazetami; Wstrząsające gotowanie; Zabawa ze sznurem; Inne ćwiczenia z zakresu motoryki dużej; Ćwiczenia z zakresu obustronnej koordynacji ruchowej; Ćwiczenia na przekraczanie linii środkowej); Zabawy wzrokowe; Zabawy słuchowe (Zabawy dźwiękowe; Gry dźwiękowe); Zabawy zapachowe; Ćwiczenia z zakresu motoryki oralnej (Zabawa z bańkami; Inne ćwiczenia z zakresu motoryki oralnej; Zabawki pomocne podczas ćwiczeń z zakresu oralnej); Ćwiczenia z zakresu motoryki małej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 41277 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Spis treści: I. Omówienie: Podstawy, Podstawowe założenia, Ograniczona przydatność badań nad zwierzętami, Zasady rozwoju mózgu. II. Kilka ogólnych zasad funkcjonowania mózgu: Funkcjonalna współzależność struktur mózgowych, Mechanizmy działania mózgu, Plastyczność układu nerwowego, Synapsa, Stymulacja sensoryczna, Interakcje pomiędzy organizmem a środowiskiem. III. Proces integracji: Natura integracji, Kojarzenie różnych modalności, Oddziaływanie odśrodkowe, Sensoryczne sprzężenie zwrotne, Procesy hamowania, Integracja przez ruch. IV. Poziom funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego: Rdzeń kręgowy, Pień mózgu, Móżdżek, Jądra podstawne, Stara kora lub układ limbiczny, Kora nowa, Zasady związane z poziomami funkcjonowania. V. Modalności sensoryczne: Układ przedsionkowy, Układ dotykowy, Propriocepcja, Układ słuchowy, Węch, Wzrok. VI. Reakcje posturalne i funkcje pokrewne: Rola grawitacji, Neuronalny poziom organizacji, Sekwencja rozwojowa, Mięśnie i ich główny receptor, Mechanizmy posturalne i sterowanie zewnętrznymi mięśniami gałki ocznej, Reakcje mięśni zewnętrznych gałki ocznej i rozwój wzrokowej percepcji przestrzeni. VII. Parametry, zespoły i układy neuronalne: Koncepcja zespołów lub układów neuronalnych, Zespoły lub określone układy neuronalne. VIII. Kliniczna ewaluacja dysfunkcji integracji sensorycznej: Prymitywne odruchy posturalne, Współskurcze mięśni antagonistycznych, Napięcie mięśniowe, Kontrola nad mięśniami zewnętrznymi gałki ocznej, Ocena funkcjonowania układu przedsionkowego, Integracja funkcji obu stron ciała, Ruchy pląsawiczo-atetotyczne. IX. Ogólne zasady i metody interwencji: Oddziaływanie na bodźce i reakcje, Stymulacja dotykowa, Stymulacja przedsionkowa, Inne bodźce proprioceptywne, Reakcja przystosowawcza, Środki ostrożności. X. Zaburzenia integracji posturalnej i dwustronnej: Opis zespołu, Badania poświęcone układowi nerwowemu, Program korekcyjny, XI. Apraksja rozwojowa: Rozwój i natura praksji, Opis zespołu, Zagadnienia neurologiczne, Plan i zasady terapii, Sugerowane ćwiczenia poprawiające praksję, Ćwiczenia na deskorolce, Ogólne zajęcia rozwijające praksję. XII. Percepcja kształtu i przestrzeni: Opis zaburzeń percepcji kształtu i przestrzeni, Neuroanatomiczne aspekty percepcji wzrokowej, Rozwój percepcji wzrokowej u człowieka, Hipoteza dwoistego trybu widzenia, Terapia rozwijająca percepcję kształtu i przestrzeni. XIII. Obecność dotykowa i pokrewne reakcje behawioralne: Kwestie neuroanatomiczne i fizjologiczne, Kwestie rozwojowe, Program terapeutyczny. XIV. Zespół nieuwagi stronnej i funkcjonowanie prawej półkuli mózgowej: Definicja zespołu, Kwestie teoretyczne, Inne funkcje prawej półkuli, Program interwencji. XV. Zaburzenia słuchowo-językowe: Natura zespołu, Neuronalne podstawy słuchu i języka, Program interwencji. XVI. Preferencja jednej ręki i lateralizacja funkcji mózgowych: Lateralizacja złożonej funkcji ruchowej jako proces rozwojowy, Nieustalenie preferencji ręki, Kwestie istotne przy wybieraniu dla dziecka ręki wiodącej, Studia przypadków. XVII. Sztuka terapii: Wewnętrzne dążenie do integracji sensorycznej, Czynniki budujące samodzielność, Poszukiwania z przewodnikiem, Uporządkowane poszukiwania, Podobieństwa pomiędzy psychoterapią a terapią SI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. OW 42017 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. OW 43437 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. OW 41985 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 42715 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 42216 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera nast. rozdz.: Dlaczego warto nauczać o uczeniu się; Jak dzieci uczą się uczyć, a jak można inaczej; Dorosły mentorem uczenia się - jak to działa w praktyce?; Założenia dotyczące wprowadzania efektywnych metod uczenia się; Fundamenty wiedzy o uczeniu się i zapamiętywaniu; Jak "przemycać" wiedzę o uczeniu się i organizacji pracy?; Style uczenia się - pomagamy dziecku poznać siebie i uczyć się "po swojemu"; Metody zapamiętywania bazujące na sile wyobraźni; Sposoby na bałagan w zeszycie i w głowie; Nie zapomnijmy o innych metodach; Na koniec wszystko w jednym; Metody i techniki nauki - "Do tablicy!"; Osobisty system pracy warunkiem sukcesu; A co, gdy pojawiają się wątpliwości?; Dodatek dla nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 40829 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 41489 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 42580 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera nast. cz.: I. Czym jest seksualność i zespół Aspergera: Zespół Aspergera a rozwój seksualny; Niewłaściwe zachowania seksualne: zrozumienie i interwencja; Umiejętności społeczne; Różnorodność seksualna i tożsamość płciowa; Para, intymność i seksualność; Program edukacji socjoseksualnej; II. Program rozwoju umiejętności socjoseksualnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 40863 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej