29969
Książka
W koszyku
Zawiera nast. rozdz.: PODSTAWY TEORETYCZNE: I. Czego uczą nas dzieje człowieka na Ziemi? [Od narzędzia do symbolu; Źródła komunikacji językowej; Rozwój pisma]; II. Wpływ środowiska na rozwój dziecka [Biologia, środowisko wewnętrzne i zewnętrzne a kształtowanie się procesów neurogenezy; Etapy rozwoju funkcji poznawczych; Formowanie się dominacji stronnej; Wpływ wysokich technologii na funkcje lewej półkuli mózgu; Rola języka w rozwoju poznawczym]; III. Poszukiwanie metod terapeutycznych [Wyjaśnienia terminologiczne; Koncepcje behawioralne; Koncepcje neopsychoanalityczne; Koncepcje humanistyczne; Jatrogenne techniki terapii; Teoria umysłu; Deficyt uwagi; Jak założenia mentalne formują błędne wnioskowanie]; ZABURZENIE ROZWOJU FUNKCJI POZNAWCZYCH I KOMUNIKACJI JĘZYKOWEJ: I. Diagnoza zaburzeń rozwojowych; II. Wybrane zakłócenia formowania się struktur poznawczych [Bilingwilizm i wielojęzyczność; Opóźniony rozwój wymowy a opóźniony rozwój mowy; Wady wymowy; Zagrożenie dysleksją; Jąkanie dziecięce; Alalia; Alalia z komponentem ze spektrum autyzmu lub zespołu Aspergera; Afazja dziecięca; Afazja u dzieci; Zaburzenia słuchu; Zespół Downa; Zespół Aspergera; Autyzm]; METODA KRAKOWSKA: I. Dlaczego Metoda Krakowska?; II. Neurobiologiczne podstawy terapii prowadzonej metodą krakowską; III. Podstawowe elementy Metody Krakowskiej [Stymulacja słuchowa; Komunikacja niewerbalna; Technika komunikacyjna - dialog twarzą w twarz; Programowanie języka; Dziennik wydarzeń; Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania; Terapia funkcji wzrokowych; Stymulacja funkcji motorycznych; Wybór dominującej ręki; Rola zabawy w ksztaltowaniu języka; Stymulacja lewej półkuli mózgu; Kształtowanie zachowań społecznych; Poznanie wielozmysłowe - bodźce zapachowe i smakowe; Stymulacja pamięci; Ćwiczenia kategoryzacji; Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego; Logoterapia; Metoda Krakowska - dane statystyczne].
Status dostępności:
Filia Ostrów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. OW 40808 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla logopedów, terapeutów, psychologów, pedagogów oraz dla rodziców.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej