Sortowanie
Źródło opisu
Filia w Pleszewie
(12)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Książki
(12)
E-booki
(6)
Dostępność
dostępne
(11)
nieokreślona
(1)
Placówka
Filia Pleszew
(12)
Autor
Twardowska-Rajewska Jolanta
(2)
Walczak Marian
(2)
Frąckowiak Tadeusz
(1)
Jankowska Małgorzata
(1)
Koschany Rafał
(1)
Kowal Stefan
(1)
Kowalczyk Ryszard
(1)
Kościańczuk Marcela
(1)
Leja Leon
(1)
Michalski Stanisław
(1)
Michałowska Marianna
(1)
Mękarski Michał
(1)
Piotrowski Piotr
(1)
Poprawski Marcin
(1)
Rewers Ewa
(1)
Rzepa Teresa
(1)
Tyszka Zbigniew
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(2)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Temat
Ludzie starzy
(2)
Nauczanie
(2)
Wielkopolska
(2)
Czas
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Jednostki miar
(1)
Język polski
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Migracje
(1)
Opieka długoterminowa
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika
(1)
Prasa (wydawnictwa)
(1)
Rodzina
(1)
Samotność
(1)
Semiotyka
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Sztuka
(1)
Uczniowie
(1)
Uniwersytet powszechny
(1)
Wartość
(1)
Wieś
(1)
Witkiewicz, Stanisław Ignacy (1885-1939)
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Wielkopolska
(2)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Pleszew
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. PL 32660 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Pleszew
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. PL 34085 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Pleszew
Brak informacji o dostępności: sygn. PL 14825 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Pleszew
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. PL 31764 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ISSN 0083-4254 ; nr 65)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Pleszew
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. PL 24928 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Filozoficzno-Historycznego / im. Adama Mickiewicza w Pozaniu Uniwersytet ; Nr 62)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Pleszew
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. PL 12495, PL 32267 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Pleszew
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. PL 27466 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Pleszew
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. PL 26890 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ISSN 0083-4254 ; nr 66)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Pleszew
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. PL 24927 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ISSN 0083-4254 ; nr 126)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Pleszew
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. PL 31852 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Roczniki Socjologii Rodziny / im. Adama Mickiewicza Uniwersytet ; T.13)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Pleszew
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. PL 30310 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Pleszew
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. PL 31418 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Najnowszy numer „Studiów Kulturoznawczych” poświęcony jest apokryficzności, profanacji i skandalowi religijnemu. Jest to problematyka domagająca się skrupulatnego, analitycznego i interdyscyplinarnego oglądu nie tylko przez wzgląd na niesłabnącą popularność i intensywną obecność w kulturze zjawisk z pogranicza bluźnierstwa, herezji czy desakralizacji, ale także z uwagi na złożoność i problematyczność społecznego ich odbioru. Kulturoznawczy namysł nad tymi zagadnieniami jest również dlatego cenny poznawczo, że analizować pozwala rozmaite, złożone i nad wyraz szerokie mechanizmy wewnątrzkulturowe, dla których nieortodoksyjne wykorzystywanie kanonicznych treści stanowi jedynie exemplum.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W numerze zachęcamy do zastanowienia się nad tym, czym jest dziś semiotyka kultury. Wbrew przekonaniu, że stanowi ona raczej relikt przeszłości, pokazujemy, że myśl szkoły tartusko-moskiewskiej, Umberta Eco, Rolanda Barthes`a, Jurija Łotmana czy też niezwykle inspirującego badacza codzienności, Michela de Certeau, może być wykorzystana do badania współczesnych narracji filmowych, literackich i artystycznych. Proponujemy naszym czytelnikom zbiór tekstów o różnorodnym charakterze, gdyż wychodzimy z założenia o multidyscyplinarnym i integrującym charakterze semiotyki kultury – dawniej i dziś. Jesteśmy przekonani, że najnowszy numer „Studiów Kulturoznawczych” będzie stanowił inspirację dla wielu humanistów, osób zainteresowanych semiotyką kultury oraz sposobami stosowania jej dokonań i współczesnych rozstrzygnięć w badaniu kultury współczesnej, sztuki i codziennych praktyk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Kolejny numer „Studiów Kulturoznawczych” poświęcony jest kulturze obserwowanej z perspektywy osób starszych. W prezentowanych tekstach kulturoznawcy, socjologowie i praktycy opisują seniora jako odbiorcę, uczestnika i twórcę kultury, a także użytkownika nowych mediów. Zastanawiają się nad aspektami separacji i integracji związanymi z tak zwaną trzecią młodością, ukazują wielowymiarowość wizerunku osób starszych i ich rolę w międzypokoleniowej transmisji wartości oraz miejsce kultury z życiu współczesnych polskich seniorów. Prezentowane artykuły, wyniki badań oraz rekomendacje zawarte w publikacji mogą służyć jako narzędzie dla osób odpowiedzialnych za prowadzenie polityki kulturalnej i społecznej. Ponadto tworzą narrację podnoszącą świadomość konieczności uwzględnienia głosu i opinii osób starszych, a także przeprowadzenia ważnych zmian w prowadzeniu polityk kulturalnych i społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W ramach kulturowych studiów miejskich przyglądamy się życiu miejskiemu z różnych perspektyw, uwzględniając zarówno wymiar miejskiej codzienności, jak też teoretycznej nad nią refleksji. Miasto zostaje poddane badaniu m.in. z perspektyw doświadczenia zmysłowego, narracji miejskiej, interpretacji i działania. Każdy z tekstów oparty jest na analizie konkretnych przejawów i działań miejskich. Punktem wyjścia prezentowanych badań była analiza zjawisk zachodzących w wybranej dzielnicy Poznania, napotkanej tam codzienności, tekstów literackich odnoszących się do niej, problematyki pamięci i współczesnych działań artystycznych. W ten sposób określona przestrzeń – Jeżyce – może stanowić model dla szerzej ujmowanych badań kultur miejskich.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Drugi numer „Studiów Kulturoznawczych” jest poświęcony problematyce wstrętu i wstydu, chętnie podejmowanej przez twórców, którzy naruszając sferę społeczno-obyczajowego tabu, oddają głos niemej historii wykluczenia. Przerywając milczenie, przekraczają uświęcone tradycją granice, stanowiące kulturowe status quo, a odrzucając myślenie skrępowane zasadami, burzą normatywny porządek społeczny. Wstręt jest naturalnym odruchem, biologiczną reakcją ciała na to, co budzi obyczajowy sprzeciw, bunt lub zwyczajnie odrazę. Silnie uzależniony od sądu smaku podmiotu doznającego wyznacza indywidualne granice wrażliwości, przekonując o swym subiektywnym charakterze. Wstręt jest doznaniem witalnym, którego cielesny wymiar kontrastuje z kulturowym statusem wstydu, uczucia świadomego lęku i przykrego skrępowania spowodowanego naruszeniem granic oficjalnego dyskursu. Silne zainteresowanie artystów taką tematyką nosi znamiona kryzysu uznanych w kulturze wartości, stanowiąc przejaw poszukiwań nowych źródeł oparcia dla ludzkiej egzystencji, a w konsekwencji – prób ich uprawomocnienia. Sztuka współczesna, diagnozując te zjawiska, redukuje napięcie wywołane dysonansem między tym, co doświadczone, a tym, co modelowe, stale wymagające weryfikacji. Wysiłki autorów niniejszego tomu koncentrują się na śledzeniu tych ciągłych przesunięć, oswajaniu tego, co nieoswojone, mówieniu o tym, co dotąd niewypowiedziane.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Pierwszy numer „Studiów Kulturoznawczych” zawiera blok artykułów tematycznie powiązanych z problematyką dzieciństwa, ujmowanego z różnych punktów widzenia: badań nad językiem oraz teorii mediów, praktyki animacyjnej i kulturowej, psychoanalizy i twórczości literackiej. W ujęciu badaczy dzieciństwo jawi się jako teoretyczny problem dla tych twórców, którzy próbują spojrzeć na nie „po czasie”, z perspektywy dorosłości. Zmaganie się z dzieciństwem okazuje się doświadczeniem, którego nie sposób pominąć w refleksji kulturowej. Z drugiej strony analiza problemów dzieciństwa otwiera obszar dla działań praktycznych, opartych na starannej obserwacji zachowań dziecięcych. Jak sprawić, by wprowadzić dzieci do przestrzeni kulturowej i stworzyć możliwości uczestniczenia w niej? Połączenie tych perspektyw tworzy podejście kulturoznawcze, w którym poprzez staranną analizę rzeczywistości wyznaczamy ramy dla integrujących działań codzienności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej