Sortowanie
Źródło opisu
Filia w Ostrzeszowie
(8)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(8)
E-booki
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Filia Ostrzeszów
(7)
Autor
Jędrzejko Mariusz
(6)
Jędrzejko Mariusz Z
(5)
Szwedzik Adam
(3)
Kasprzak Kaja
(2)
Sarzała Dariusz
(2)
Staśczak Zbigniew
(2)
Taper Agnieszka
(2)
Zagajewski Tomasz
(2)
Białas Tomasz
(1)
Białas Tomasz (urzędnik)
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Dobrychłop Anna
(1)
Kania Sławomir
(1)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(1)
Matejek Józefa
(1)
Prufer Paweł
(1)
Rosik Paweł (1959- )
(1)
Safjański Tomasz
(1)
Saracen Agnieszka
(1)
Sieroń Roman B
(1)
Sirojć Zdzisław
(1)
Taper Agnieszka E
(1)
Walancik Marek
(1)
Zagajewski Tadeusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(3)
2010 - 2019
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Agnieszka Saracen
(1)
Temat
Narkotyki
(6)
Dopalacze (substancje odurzające)
(3)
Narkomania
(2)
Zapobieganie
(2)
Cyberprzemoc
(1)
Dopalacze
(1)
Dziecko
(1)
Handel narkotykami
(1)
Internet
(1)
Narkomani
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Poradnik
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia
(1)
Uczniowie
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zwalczanie
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Polska
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Dane statystyczne
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
12 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozpoznawanie zachowań narkotykowych i ISP / Mariusz Z. Jędrzejko, Agnieszka Saracen. - Wydnie drugie - zmienione, poszerzone, zaktualizowane - Warszawa : Oficyna Wydawnicza ASPRA, 2020 - 78 , [2] strony ; 24 cm.
Przynależność kulturowa
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrzeszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OS 33933 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrzeszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OS 33050, OS 33670 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrzeszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OS 33434 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bogactwo treści i aktualność poruszanej tematyki sprawiają, że publikacja inspiruje do kolejnych poszukiwań badawczych w zakresie nowych wyzwań stojących przed pedagogiką i profilaktyką społeczną. Książka odznacza się wielkimi walorami naukowymi i zasługuje w pełni na przedstawienie zawartych w niej treści możliwie najszerszemu gronu specjalistów z zakresu pedagogiki i profilaktyki społecznej. Szczególna wartość recenzowanej pracy zawiera się w umiejętnym połączeniu treści dotyczących problematyki teoretycznej i działań w zakresie praktyki. Bez wątpienia książka stanowi inspirację dla nowych obszarów badawczych w szeroko pojętej rzeczywistości kształcenia i wychowania młodego pokolenia, zwłaszcza w aspekcie czynników stymulujących prawidłowy rozwój i czynników zagrażających temu rozwojowi. prof. zw. dr hab. Jadwiga Stawnicka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrzeszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OS 34117 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zachowania Ryzykowne Nastolatków - Zjawiska, Zagrożenia, Profilaktyka)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrzeszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OS 34827 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrzeszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OS 33932 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Sam problem cyberprzestrzeni, obecności w niej pokolenia najmłodszych nie jest zagadnieniem, które można po prostu rozstrzygnąć, rozwiązać, zniwelować. Takie ewentualne próby byłyby przejawem naiwności i braku kontaktu z rzeczywistością. Lektura książki daje nieodparte wrażenie, że istnieje rzeczywistość, która może nas poprowadzić do najwspanialszych możliwości rozwojowych. Jednak, pozostawiona bez jakichkolwiek pedagogiczno-humanistycznych oględzin i aksjonormatywnego ujarzmienia najprawdopodobniej obróciłaby się przeciwko nam. Cieszy fakt, że czytelnik otrzymuje tak zaawansowane merytorycznie narzędzie dla takich właśnie możliwych – i całkiem prawdopodobnych w pozytywne skutki – namysłów i działań. dr hab. prof. AJP Paweł Prüfer Monografia wieloautorska "Cyfrowe dzieci" pokazuje szeroki wachlarz obrazów dzieci, społeczeństwa i edukacji wraz z próbą ich przeanalizowania z różnych perspektyw teoretycznych i empirycznych. W publikacji podkreślane są globalne i lokalne oblicza rozwoju dziecka, jego relacji z otoczeniem społecznym (swoistej przestrzeni edukacyjnej), jak również współczesne przemiany teorii i praktyki edukacyjnej (w poszczególnych rozdziałach prezentowana jest edukacja jako dziedzina zabezpieczania potrzeb społeczeństwa – jako całości, oraz jako sfera zaspakajania specyficznych potrzeb indywidualnych). Można odnieść wrażenie, że szczególnym zamiarem i istotną perspektywą teoretyczno-empiryczną (uwidaczniająca się również w układzie książki) jest ta, którą określić można jako społeczno-aksjologiczną. Autorzy, oprócz głęboko i poprawnie metodologicznie poczynionych analiz, przybliżają treści o charakterze refleksyjno-przeglądowo-opisowym, jak i takie, które mają służyć rozwojowi teorii – zwłaszcza z obszaru pedagogiki społecznej. dr hab. prof. UZ Mirosław Kowalski Książka jest przykładem rzetelnej diagnozy zjawiska. Na pozytywne podkreślenie zasługuje rozległa aktywność badawcza i analityczna wszystkich autorów opracowania, tym bardziej że analiza wniosków i wyników wypływających z badań ma duże znaczenie diagnostyczne i prakseologiczne. Autorzy są nie tylko teoretykami, ale także i praktykami społecznymi, obserwującymi dane zjawiska społeczne, szczególnie w sferze zagadnień związanych z juwentologią i cyberprzestrzenią. Łączą przy tym kilka ról przypisywanych naukowcom w dziedzinie nauk społecznych, w tym rolę badacza zjawisk społecznych, praktyka, a także dydaktyka, o czym się można przekonać czytając konkluzje. dr hab. prof. PRz Eugeniusz Moczuk Przedstawiona monografia jest interesująca z poznawczego i badawczego punktu widzenia. Zawarte w niej treści w znaczącej mierze oparte na wynikach z dużego projektu badawczego stanowią cenne źródło wiedzy dla pedagogów, wychowawców, rodziców. Monografia została napisana bardzo przystępnym językiem, bogato wzmocniona materiałem ikonograficznym, co sprawia, że zapewne znajdzie zainteresowanie wśród czytelników. dr hab. prof. WSB Marek Walancik
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W publikacji w sposób dogłębny, szczególnie od strony ilościowej, dokonano analizy wielostronnych zachowań ryzykownych współczesnej młodzieży. Diagnoza tego negatywnego zjawiska jest niezbędna i konieczna, by zorganizować i podjąć skuteczne działania profilaktyczne, resocjalizacyjne, opiekuńczo-terapeutyczne w placówkach oświatowych, poradniach psychologicznych, a także w społecznościach lokalnych. Przedstawione w książce treści mają charakter empiryczny i stanowią doskonały obraz nowego zjawiska, jakim są zachowania ryzykowne młodzieży, oraz jego przyczyn. Na szczególną uwagę zasługuje część dotycząca rodziny jako ważnego komponentu chroniącego przed podejmowaniem zachowań ryzykownych. prof. dr hab. Henryk Cudak Redagowane przez prof. Mariusza Jędrzejko i ks. prof. Romana Sieronia prace słyną ze swej psychospołecznej wartości podejmowanego tematu, autentycznej troski o wchodzące w dorosłe życie pokolenie młodych Polaków, cennego łączenia wymiarów praktycznego z naukowym. Opracowania te zawierają wiele konkretnych, uporządkowanych treści, które przygotowywane są w sposób przejrzysty, przystępny dla czytelnika, a jednocześnie udokumentowany badawczo i zawierający odwołania do licznych źródeł. Stanowią cenny materiał edukacyjny, przydatny w zastosowaniu profilaktycznym i wychowawczym. Wyrosłe z praktyki i badań naukowych sugestie zawarte w publikacji Zachowania ryzykowne nastolatków mające na celu doskonalenie działań edukacyjnych, wychowawczych i profilaktycznych mają sens i zasługują na uznanie. Troska o młode pokolenie jest bowiem zadaniem o szczególnej doniosłości, wymaga stałej obserwacji i uwzględniania potrzeb wynikających ze zmieniającej się rzeczywistości. Kształtowanie postaw innych wiąże się z nieodzownością permanentnego formowania siebie, pogłębiania wiedzy i doskonalenia własnych metod pracy. Publikacje, takie jak recenzowana książka, mogą być w tym pomocne. dr hab. Urszula Dudziak, prof. KUL
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Opracowanie przedstawia kluczowe kwestie, zasady oraz metodologię (algorytmy) postępowania w przypadku konieczności udzielenia pierwszej (przedmedycznej) pomocy osobie znajdującej się pod wpływem narkotyków lub substancji działających podobnie (dopalacze, niemedyczne zastosowanie niektórych leków). Na tyle, ile wymaga tego przyjęty przez autorów model publikacji, prezentujemy także uwagi dotyczące zagrożeń wynikających z rozwoju problemu narkotykowego i dopalaczowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja przedstawia podstawowe założenia współczesnej pedagogiki: źródła filozofii, socjologii i odwołanie do wartości pedagogiki prof. Bogdana Suchodolskiego. Drugą wartością pracy pod red. prof. Z. Sirojcia jest ukazanie problemów edukacji i pedagogiki w czasie pandemii COVID-19. To zagadnienie jest mało ukazywane w pracach pedagogicznych. Trzecia część to (…) ważne problemy współczesnej edukacji. Całość przedstawia problemy potrzebne i ważne w środowiskach pedagogicznych. Teksty są dobre i ciekawie napisane (…). Popieram wydanie i oczekuję na publikację, która może wywołać dyskusję i kontynuację tematów zaniedbanych lub kontrowersyjnych, a przecież ważnych. Z recenzji prof. dra hab. Józefa Półturzyckiego Tytuł recenzowanej książki jest w pełni zgodny z zamieszczonymi w niej tekstami, których Autorami są zarówno teoretycy, jaki i praktycy. Jednocześnie są oni (…) nauczycielami akademickimi o wysokich kompetencjach i rozległych doświadczeniach, głównie z Wyższej Szkoły Menedżerskiej, jak i innych środowisk akademickich. Recenzowana, wieloautorska monografia, pod red prof. Zdzisława Sirojcia, jest wynikiem nie tylko wieloletnich zainteresowań badawczych, ale również doświadczeń realizowanych w pracy ze studentami podczas zajęć dydaktycznych z dyscyplin i subdyscyplin pedagogicznych. Mają one ścisły związek z innymi dyscyplinami społecznymi i humanistycznymi. (…) Dostrzega się w nich liczne związki i zależności z tendencjami rozwojowymi, prognozami i wizjami przyszłości, co jest szczególnym atutem i wartością tego opracowania. Każdy z prezentowanych tekstów oparty jest na rzetelnej analizie aktualnej literatury naukowej (…). Z recenzji dra hab., prof. APS Józefa Bednarka
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej