Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(11)
Filia w Ostrowie Wlkp.
(1)
Forma i typ
E-booki
(11)
Książki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
wypożyczone
(1)
Placówka
Filia Ostrów
(1)
Autor
Turula Anna
(2)
Bębas Sylwester
(1)
Chrobak Małgorzata
(1)
Gałuszka Izabella
(1)
Ir Ewa
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Meissner Andrzej
(1)
Nawolska Barbara
(1)
Pawlak Bożena
(1)
Sikorski Jacek
(1)
Skowronek Bogusław
(1)
Sufa Beata
(1)
Szkolak-Stępień Anna
(1)
Terakowska Dorota (1938-2004)
(1)
Ślęczka Ryszard
(1)
Żmijewska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(9)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Rodzina
(1)
Gatunek
Powieść
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ostrów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. OW 42128 (1 egz.)
Brak okładki
E-book
W koszyku
Książka jest porcją podstawowej wiedzy dotyczącej symptomatologii i etiologii uzależnień oraz próbą wskazania na terapię i jej wymiar duchowy. Pozycja może inspirować badaczy i praktyków zajmujących się szeroko pojętą problematyką uzależnień w rodzinie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Przedmiotem zainteresowań Małgorzaty Chrobak jest bohater prozy adresowanej do nastoletniego odbiorcy, ujęty zarówno w kontekście problematyki tradycyjnego literaturoznawstwa, jak i szerszej refleksji o charakterze historyczno- rozrachunkowym związanej z okresem PRL-u, sposobem jego postrzegania przez inteligenckie elity i zwykłych uczestników życia społecznego oraz użytkowników mass mediów. Rozprawę dotyczącą – szeroko rzecz ujmując – literatury PRL-u, traktowanej zarówno jako swoisty dokument życia społecznego, jak i fenomen sensu stricto literacki, można uznać za ze wszech miar aktualną, wpisującą się w główny nurt toczonej współcześnie dyskusji na temat PRL-u, której przedmiotem są indywidualne świadectwa pamieci, jak również konkretne dzieła artystyczne. (z recenzji prof. dr hab. Jolanty Ługowskiej)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Rodzice dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną wobec problemów wychowania Celem badań uczyniono poszukiwanie zależności pomiędzy problemami wychowania ukazywanymi przez rodziców dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną (GNI) niekorzystających oraz korzystających z instytucjonalnej opieki i rehabilitacji pozadomowej a realizacją zadań wychowania wynikających z tych problemów. Słowo „problemy” rozumiane jest w pracy jako sytuacje, zdarzenia, działania pozytywne i negatywne, które mają miejsce w trakcie opieki nad dzieckiem i w procesie jego wychowania. Natomiast kwestia niekorzystania oraz korzystania z instytucjonalnej opieki i rehabilitacji pozadomowej odnosi się do miejsc realizacji zajęć rewalidacyjno‑wychowawczych organizowanych dla osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną, którymi mogą być albo placówki, albo miejsce zamieszkania dziecka. Cel ten dopełnia dążenie do poznania subiektywnej oceny rodziców co do otrzymywanego wsparcia społecznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Opracowanie poświęcone jest trzem podstawowym kwestiom, jakimi są: wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i w końcu rozległy i trudny problem zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy skupiają się na szczególnie trudnym podmiocie jakim jest uczeń z zaburzeniami psychicznymi, w tym dzieci i młodzież, która bez systemowej, interdyscyplinarnej i profesjonalnej pomocy nie jest w stanie realizować z powodzeniem obowiązku szkolnego, ale i rozwijać się i funkcjonować w wielu przestrzeniach własnej aktywności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Tematyka opisywana w monografii należy do stosunkowo rzadko podejmowanych i analizowanych w polskiej nauce, zarówno na gruncie historiografii pedagogicznej, jak i pedagogiki czy historii. Monografia skierowana jest przede wszystkim do historyków wychowania, którym nie jest obca refleksja nad badaniami naukowymi prowadzonymi z perspektywy historyczno‑pedagogicznej oraz znaczenie przedmiotu historia wychowania w wykształceniu młodych pedagogów. Książka powinna zyskać wielu czytelników nie tylko z wąskiego kręgu historyków wychowania, ale i wśród pedagogów, socjologów i historyków. Może również stanowić aktualne źródło wiedzy dla wszystkich zainteresowanych historią wychowania. fragment recenzji
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka ma na celu uporządkowanie wiedzy na temat przedsiębiorczości, neuroedukacji i międzykulturowości oraz możliwości ich pedagogicznych aplikacji w edukacji wczesnoszkolnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka Mediolingwistyka. Dekadę później jest pozycją nowatorską. Wciąż – po 10 latach od pierwszego ujęcia monograficznego – ujmuje świeżością spojrzenia Autora i atrakcyjnością zaproponowanych sposobów interpretacji. Wieloaspektowy i pogłębiony ogląd powoduje, że mediosfera jawi się jako heterogeniczny z natury, naznaczony ideologicznie i uwikłany w konteksty odbiorcze fenomen współczesnego życia społecznego […]. Należy wskazać niezwykłą wartość omawianej propozycji pojęciowo-teoretyczno-metodologicznej jako jednej z nielicznych oryginalnych polskich teorii, stanowiących wkład polskiego badacza w rozwój współczesnej myśli humanistycznej. Niewiele jest tego rodzaju twórczych koncepcji, o kształcie spójnej i dojrzałej metodologii, które by na rynku idei nauk humanistycznych miały szansę stać się trwałym osiągnięciem tej rangi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja dotyczy ważnego zagadnienia, jakim jest kreatywność człowieka, rozwijana w procesie edukacji. Autorka koncentruje się na kreatywności nauczyciela i uczniów na pierwszym etapie edukacji szkolnej. Rozwój kreatywności, cenny z punktu widzenia potrzeb współczesnej cywilizacji, wymaga wprowadzenia uczenia się o charakterze innowacyjno‑antycypacyjnym, a więc umiejętności rozwiązywania problemów, samodzielności myślenia i radzenia sobie w sytuacjach problemowych. Druga część pracy zawiera autorskie propozycje dotyczące metodycznych aspektów prowadzących do wyzwolenia i rozwijania kreatywności dzieci na szczeblu edukacji wczesnoszkolnej. W tej części Autorka skupiła się na dwóch wiodących kwestiach dotyczących twórczych zadań językowych i rozwijaniu potencjału twórczego uczniów. Zaprojektowane i omówione zadania są proste w realizacji, ukazane bardzo przystępnie, a ich nasycenie możliwościami kreatywnego myślenia daje mocne uzasadnienie do ich stosowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Monografia podejmuje problematykę edukacji całożyciowej nauczycieli z ukazaniem perspektyw zmian w tym procesie. Autorki od istotnych założeń teoretycznych, dotyczących mistrzostwa pedagogicznego, czyli bycia doskonałym nauczycielem, przechodzą do wnikliwej analizy jego awansu zawodowego, a konkretnie udowadniają empirycznie związek przyjętego przez MEN awansu zawodowego nauczycieli z osiągnięciem przez nich mistrzostwa pedagogicznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Forma i typ
To kolejna publikacja autorki szerząca wiedzę o tym, jak projektować i stosować dobrą dydaktykę cyfrową, w której wykorzystanie rozwiązań cyfrowych nie jest ograniczone do galerii narzędzi, a pozwala na redefinicję procesów nauczania i uczenia się.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorka przywraca wiarę w polską szkołę i jej potencjał kształtowania postaw niezbędnych dla społeczeństwa obywatelskiego, nawet jeśli spojrzeć na edukację tylko przez pryzmat klasy języka obcego. Na uwagę zasługują rozdziały poświęcone zintegrowanemu kształceniu przedmiotowo‑językowemu oraz pracy metodą projektów, a także rozdział dotyczący analizy walorów programów eTwinning.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej