Sortowanie
Źródło opisu
Filia w Kępnie
(15)
IBUK Libra
(12)
Forma i typ
Książki
(14)
E-booki
(12)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(2)
Placówka
Filia Kępno
(15)
Autor
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Bilewicz Barbara
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Czerski Wojciech
(1)
Domagała Aneta
(1)
Gawda Barbara
(1)
Grabias Stanisław (1942- )
(1)
Guz Sabina
(1)
Has-Tokarz Anita
(1)
Herman Aleksander
(1)
Jach-Salamon Natalia
(1)
Kanios Anna
(1)
Kazanowski Zdzisław (1966- )
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Kowaluk-Romanek Marzena
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Lada Anna
(1)
Leszczyńska-Wichmanowska Krystyna
(1)
Lewartowicz Urszula
(1)
Mazur Mariusz
(1)
Michalak Renata
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Niedziółka Paulina
(1)
Niestorowicz Ewa
(1)
Palak Zofia
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Panasiuk Jolanta (1966- )
(1)
Pankowska Dorota
(1)
Pokrzycka Lidia
(1)
Prokopiak Anna
(1)
Różański Andrzej
(1)
Samujło Małgorzata
(1)
Sokołowska-dzioba Teresa
(1)
Sosnowska-Bielicz Ewa
(1)
Wiśniewska Halina
(1)
Woźniak Tomasz (logopedia)
(1)
Wójcik Anna Maria
(1)
Wójcik Magdalena (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(18)
2010 - 2019
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Psycholodzy
(3)
Logopedzi
(2)
Pedagodzy
(2)
Studenci
(2)
Bibliotekarze
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Nauczyciele
(4)
Uczniowie
(4)
Nauczanie
(3)
Asertywność
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Empatia
(2)
Klimat szkoły
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Postawy
(2)
Regulacja emocji
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Zawód
(2)
Agresywność
(1)
Analiza transakcyjna
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Chrapusta-Klimeczek, Anna (1971- )
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Doświadczenia edukacyjne
(1)
Dzieci
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami neurorozwojowymi
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Hirszfeldowa, Hanna (1884-1964)
(1)
Innowacje
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Janion, Maria (1926-2020)
(1)
Joteyko, Józefa (1866-1928)
(1)
Kielan-Jaworowska, Zofia (1925-2015)
(1)
Kobiety w nauce
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Konflikt
(1)
Kossak, Simona (1943-2007)
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Logopedia
(1)
Matematyka
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Motoryka mała
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Optymizm
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Pedeutolodzy
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Polacy
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Praca
(1)
Profesjonalizacja
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rękodzieło
(1)
Samoakceptacja
(1)
Siemieńska-Żochowska, Renata
(1)
Siemionow, Maria (1950- )
(1)
Skala Inteligencji Stanford-Binet
(1)
Skala inteligencji Wechslera
(1)
Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym IDS-P
(1)
Skłodowska-Curie, Maria (1867-1934)
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Szkoły
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia dydaktyczna
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Stany Zjednoczone
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Raport z badań
(3)
Podręcznik
(2)
Podręczniki
(2)
Biografia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Psychologia
(5)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Kępno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KE 35090 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Kępno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KE 34529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Kępno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KE 36109 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Kępno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KE 34233 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Kępno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KE 35937 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Kępno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KE 36119 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Kępno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KE 35252 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Kępno
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. KE 35011 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Kępno
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. KE 36419 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Podręcznik do wykładów i ćwiczeń z Podstaw dydaktyki wychodzi naprzeciw wymaganiom, jakie stawia się studentom - przyszłym nauczycielom w zakresie wiedzy dydaktycznej. Zawiera koncepcje kształcenia nauczycieli wraz z ich praktycznymi implikacjami, w których poruszane są szczegółowe zagadnienia o charakterze pedeutologicznym oraz odwołujące się do współczesnych koncepcji kształcenia nauczycieli. Jego istotnym novum jest opracowanie i dobór treści zgodnie z obowiązującym standardem kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela z dnia 25 lipca 2019 roku. Oprócz teorii z zakresu dydaktyki ogólnej, przedstawionej na sposób kompendium, podręcznik ma część praktyczną w postaci scenariuszy zajęć ze studentami oraz kart pracy do wykorzystania na ćwiczeniach lub konwersatoriach. Zaproponowane w nim strategie, metody nauczania-uczenia się i formy pracy bazują przede wszystkim na aktywności studenta, wykorzystują nauczanie hybrydowe, myśl konstruktywistyczną oraz nauczanie wyprzedzające. Zajęcia praktyczne realizowane na podstawie scenariuszy z podręcznika sprzyjają nabywaniu przez studentów kompetencji kluczowych, niezbędnych w procesie uczenia się przez całe życie, zwłaszcza rozumienia i tworzenia informacji, kompetencji cyfrowych, osobistych i społecznych oraz świadomości i ekspresji kulturalnej. Podręcznik uwzględnia najnowszą wiedzę psychologiczną, pedagogiczną i dydaktyczną dotyczącą procesu kształcenia i wychowania, popartą badaniami własnymi autorki, a także jej wieloletnim doświadczeniem w pracy dydaktycznej ze studentami i czynnymi zawodowo nauczycielami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Kępno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KE 35902 (1 egz.)
E-book
W koszyku
To pierwsza tak opracowana książka z zakresu wczesnej edukacji matematycznej. Zaprezentowane badania są rezultatem współpracy środowiska akademickiego i placówki oświatowej. Badania w działaniu Autorka skupiła wokół medium, jakim jest książka obrazkowa – ona bowiem stała się swoistym „terapeutą, regulatorem emocji i kontaktów społecznych, pośrednikiem i transmiterem wiedzy, jak też wyzwalaczem ekspresji twórczej”. Publikację rekomenduję zarówno nauczycielom praktykom o dużym stażu praktycznym, jak i młodym nauczycielom, studentom pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej poszukującym nowych skutecznych rozwiązań w edukacji małego dziecka. To doskonale napisana książka, którą czyta się lekko, gdyż materiał jest dobrze przemyślany i ułożony logicznie. Cennym jest również swoisty dialog, swoista narracja ułatwiająca odbiór tej książki. Gorąco polecam publikację wszystkim poszukującym. dr hab. Irena Polewczyk, prof. UŚ Uniwersytet Śląski
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka dr B. Bilewicz-Kuźni Rozwijanie umiejętności matematycznych dzieci w wieku przedszkolnym to ważna i znacząca publikacja w obszarze badań problematyki wspierania rozwoju umiejętności matematycznych i myślenia dzieci w wieku wczesnoszkolnym Niewiele jest takich publikacji, w których poddaje się empirycznej weryfikacji propozycje zmian w edukacji najmłodszych i podejmuje się wyzwanie przekształcenia dotychczasowego podejścia do sposobów uczenia się dzieci we wczesnej edukacji. Autorka wpisała się w nowy nurt myślenia o zmianie podejścia do edukacji matematycznej, odejścia od dominacji ćwiczeń rachunkowych na rzecz zadań związanych z materiałem wizualnym, przestrzennym i podejściem badawczym. […] W części badawczej w uporządkowany sposób i z zachowaniem rzetelności metodologicznej opisała projekt badań eksperymentalnych, potwierdzając swoje kompetencje naukowe i sprawność badawczą. Struktura pracy jest logiczna, uzasadniona merytorycznie i formalnie. W aneksie znalazły się materiały (scenariusze zajęć) pozwalające zorientować się w sposobie prowadzenia zajęć w ramach eksperymentalnego projektu „Matematyczny dar”, które stanowią egzemplifikację prezentowanej koncepcji. Z recenzji dr hab. Małgorzaty Żytko, prof. UW
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejsze opracowanie prezentuje współczesne i historyczne ujęcie zabawy oraz przedstawia jej znaczenie z różnych perspektyw. Jego celem jest zaktualizowanie wiedzy na temat walorów rozwojowych zabawy, budowanie szacunku dla tej formy aktywności, a przez to dążenie do stwarzania dzieciom jak najlepszych warunków do korzystania z przysługującego im prawa do zabawy. W opracowaniu głos zabiera dwanaście osób reprezentujących różne dziedziny nauki: socjologię, filozofię, antropologię, psychologię oraz pedagogikę i jej subdyscypliny. Znajdują się tu rozdziały przygotowane przez badaczy i praktyków, którzy na zabawę spojrzeli z różnych perspektyw: z empirycznego, naukowego i praktycznego punktu widzenia. Monografia składa się z dwóch części. Pierwsza z nich nosi tytuł "Interdyscyplinarność postrzegania zabawy", druga – "Wartość zabawy i zabawki".
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Przedłożona mi do opinii książka podejmuje problematykę starości, w tym głównie roli, jaką odgrywa praca socjalna z osobami starszymi. Z satysfakcją stwierdzam, że Autor bardzo kompetentnie porusza się w obszarze problematyki związanej z profesjonalizmem i koniecznymi kompetencjami w zawodzie pracownika socjalnego, dając liczne świadectwa znajomości polskiej i obcej literatury w poruszanej tematyce, wykazując przy tym dobrą znajomość paradygmatów metodologicznych dla ujęć o charakterze interdyscyplinarnym. Autor recenzowanej publikacji odkrywa bowiem nowe zależności między konkretnymi cechami warunkującymi wykonywanie zadań a typami kompetencji społecznych pracowników socjalnych. Jestem pewna, że wiele grup odbiorców sięgnie po tę książkę z zainteresowaniem. Z recenzji dr hab. Anny Weissbrot-Koziarskiej, prof. UO Publikacja wychodzi naprzeciw zwiększającemu się zainteresowaniu problematyką starzenia się społeczeństwa. Adresowana jest w głównej mierze do tych, którzy profesjonalnie zajmują się pomocą osobom starszym, ale również do opiekunów nieformalnych, studentów, badaczy i wszystkich osób związanych z sektorem pomocy społecznej. Ze Wstępu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia Proces usamodzielniania wychowanków pieczy zastępczej. Studium teoretyczno-empiryczne jest ważnym i potrzebnym przedsięwzięciem naukowym, ukazującym w sposób kompleksowy zagadnienie usamodzielniania się wychowanków pieczy zastępczej. Stanowi również niezwykle cenne kompendium wiedzy na temat sposobów organizowania procesu usamodzielnienia, a także napotykanych trudności i ograniczeń w tym obszarze. Cenne rekomendacje i wnioski dla praktyki zawarte w pracy mogą przyczynić się do udoskonalania praktyki pomocowej w zakresie będącym przedmiotem podjętych analiz. Jest to o tyle istotne, że system pieczy zastępczej stoi przed licznymi wyzwaniami w zakresie skutecznego wspierania wychowanków we wchodzeniu w dorosłość. Warto podkreślić, że w Polsce brakuje ujednoliconego i wystandaryzowanego programu usamodzielniania wychowanków opuszczających pieczę zastępczą. Prezentowana monografia może wypełnić lukę w tym obszarze. dr hab. Małgorzata Ciczkowska-Giedziuń, prof. uczelni Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej