Sortowanie
Źródło opisu
Filia w Kępnie
(7)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(7)
E-booki
(5)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Filia Kępno
(7)
Autor
Brągiel Józefa
(2)
Gałkowski Tadeusz
(2)
Jastrzębowska Grażyna
(2)
Badora Sylwia
(1)
Boichuk Nataliia
(1)
Franczyk Agnieszka
(1)
Kaszubska-Dziergas Patrycja
(1)
Kochel Jan
(1)
Kozdraś Grzegorz
(1)
Kurcz Weronika
(1)
Nyklova Eva
(1)
Rogala Stanisław
(1)
Stadniczeńko Stanisław Leszek
(1)
Weissbrot-Koziarska Anna
(1)
Zolnova Jarmila
(1)
Łeńska-Bąk Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(5)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(3)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(11)
angielski
(1)
Temat
Logopedia
(2)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opieka społeczna
(1)
Parafia
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pieniądz
(1)
Socjoterapia
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Świetlice socjoterapeutyczne
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ISSN 1233-6408 ; Nr 237)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Kępno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KE 30670 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ISSN 1233-6408 ; Nr 238)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Kępno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KE 30664 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Kępno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KE 30675 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Kępno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KE 33103 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Kępno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KE 33383, KE 33159 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Kępno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KE 33384, KE 33160 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Kępno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. KE 33332 (1 egz.)
Brak okładki
E-book
W koszyku
"Monografia wpisuje się w ekonomiczny nurt studiów migracyjnych w Polsce […]. Podjęta tematyka – migracji edukacyjnych – jest stosunkowo mało eksplorowana. […] Jest to monografia niezwykle wartościowa, wnosząca istotny wkład w rozwój badań nad ekonomicznymi procesami imigracji w Polsce. Autorka dokonuje bardzo solidnego przeglądu teorii opisujących i tłumaczących procesy migracji w skali międzynarodowej, pokazując również, jak bardzo interdyscyplinarne jest to pole badawcze. […] Zastosowana triangulacja metod badawczych, w tym połączenie wywiadów z sondażem ilościowym, powoduje, że uzyskane wyniki są nie tylko wartościowe poznawczo, ale zwyczajnie ciekawe dla czytelnika". dr hab. Jan Brzozowski, prof. UJ "Monografia stanowi rzetelne studium odnoszące się do problemu migracji edukacyjnych. Istotność tego problemu wynika z jednej strony z ich znaczenia w procesie utraty kapitału intelektualnego i wyzwań, jakie pojawiają się przed systemami edukacji krajów przyjmujących. Z drugiej jednak strony pozytywnym aspektem tego rodzaju migracji jest zwiększanie szans edukacyjnych młodzieży, która ma ograniczone możliwości kształcenia się w kraju rodzimym. Z pewnością skala tego zjawiska sukcesywnie zwiększa się, a źródła determinant go kształtujących są zróżnicowane. Należy do nich m.in. postępująca internacjonalizacja szkół wyższych (w tym również w Polsce), rozwijające się bowiem gospodarki potrzebują młodych ludzi, niezależnie od narodowości; to wymaga innego, nowego spojrzenia również na system edukacyjny". dr hab. Wiesława Lizińska, prof. UWM
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Książka poświęcona jest analizie wybranych aspektów jakości życia dorosłych osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną, mieszkających w różnych środowiskach: w domach rodzinnych, domach pomocy społecznej oraz w domach L’Arche. Autorki skupiły się na takich obszarach jak codzienność (plan dnia, obowiązki, czas wolny), autonomia, poczucie bezpieczeństwa, relacje interpersonalne oraz rozwój osobisty (zainteresowania, sukcesy, marzenia). Badania zostały zrealizowane w ramach projektu Fundacji L’Arche Polska pt. „Architekci zmiany. Działania na rzecz włączania społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną”. Ich podstawą były standaryzowane wywiady przeprowadzone bezpośrednio z osobami z niepełnosprawnością intelektualną. Dla zwiększenia przejrzystości przekazu materiał empiryczny zaprezentowano w formie prostych zestawień procentowych oraz autentycznych wypowiedzi respondentów reprezentujących trzy różne środowiska życia. Pozycja adresowana jest do studentów pedagogiki, pedagogiki specjalnej, psychologii, pracy socjalnej i socjologii oraz do rodziców, opiekunów i asystentów dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną. To cenna lektura dla wszystkich, którzy chcą lepiej zrozumieć potrzeby i doświadczenia tej grupy społecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Problematyka rodzicielstwa zastępczego skupia coraz większą uwagę środowisk naukowych. Wpływ na to mają dokonujące się przemiany modelu i funkcji rodziny powodujące jej dezintegrację. Ona z kolei utrudnia prawidłowe jej funkcjonowanie, a tym samym zaburza prawidłowy rozwój dziecka. Po wyczerpaniu wszystkich sposobów wsparcia rodziny lub gdy wymaga tego bezpieczeństwo, dziecko zostaje umieszczone w zastępczym środowisku opiekuńczo-wychowawczym1. Szczególnie preferowaną obecnie formą opieki rodzinnej nad dzieckiem osieroconym jest rodzina zastępcza. Jest ona optymalną formą opieki i najbardziej zbliżoną charakterem do rodziny naturalnej. Stanowi formę wsparcia rodziny naturalnej podopiecznego, a jednocześnie zaspokaja najważniejsze potrzeby dziecka oraz zapewnia mu warunki do życia i wychowania odpowiednie do jego poziomu rozwoju oraz stanu zdrowia. Analizowana problematyka rodzicielstwa zastępczego jest szczególnie ważna ze względu na ustawiczne zmiany w polskim systemie prawnym, dostosowującym się do standardów europejskich, w których prym wiodą rodzina i rodzinne formy opieki nad dzieckiem, natomiast wszelkie działania służb społecznych mają stanowić warunek prawidłowego rozwoju dziecka oraz zagwarantować mu stabilność i poczucie bezpieczeństwa. W podejmowanej przez nas dyskusji łączą się dwie kluczowe perspektywy poznawcze – teoretyczna i praktyczna, a więc formalny wywód oraz nieformalna refleksja. Publikacja ma charakter teoretyczno-empiryczny i może być użyteczna jako punkt odniesienia nie tylko w opracowaniach naukowych, ale także w praktyce życia codziennego. Zatem jest ona adresowana do szerokiego kręgu odbiorców: pedagogów, psychologów, socjologów, pracowników socjalnych, ustawodawców, samorządowców, rodziców zastępczych i kandydatów do tej funkcji, a także studentów nauk społecznych oraz naukowców zajmujących się problematyką rodzicielstwa zastępczego w aspekcie teoretycznym i empirycznym. Całość opracowania została podzielona na dwie dopełniające się części tematyczne: Współczesne rodzicielstwo zastępcze – dylematy i wyzwania oraz Edukacja, animacja społeczna i współpraca środowiskowa na rzecz poprawy jakości funkcjonowania rodzin zastępczych. Na strukturę całości książki składają się: wprowadzenie, dziewięć rozdziałów, zakończenie i rekomendacje, noty o autorach oraz streszczenie. […] /z wprowadzenia/
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W książce W pogoni za iluzją. Od wiary i (nie)jedzenia do praktyk pseudomedycznych Katarzyna Łeńska-Bąk zwraca uwagę na ważne w kulturze współczesnej zjawisko popularności lecznictwa alternatywnego. Poddaje analizie wybrane metody terapii, jak: leczenie medykamentami duchowymi, głodówkami, dietą „czystego jedzenia”, placentofagię etc. Próbuje odpowiedzieć na kilka ważkich pytań: co jest źródłem zainteresowania poszczególnymi metodami pseudomedycznymi, jakie są powody tego zainteresowania i z czego wynika ich popularność? W przedstawionych analizach autorka docieka, w jaki sposób próbowano, co więcej – do dziś się próbuje, wykazać ich skuteczność, jakimi argumentami się operuje, w jakim tonie się je przytacza… Nie jest jej nadrzędnym zamiarem wykazanie w sposób apodyktyczny, czy opisywane praktyki są rzeczywiście skuteczne lub nieskuteczne. Chodzi raczej o dostrzeżenie pewnych zjawisk kulturowych, dość powszechnie promowanych w mediach, opisanie ich, wskazanie na mechanizmy ich działania i reakcje ludzi na poszczególne metody terapii alternatywnej, a także ich ewentualne odpowiedniki w kulturze tradycyjnej oraz zmiany, jakie się dokonały w ich postrzeganiu we współczesności. Nie wyszydza przedstawicieli metod alternatywnych, niemniej stoi po stronie wiedzy, którą reprezentuje medycyna oficjalna. Wskazuje na metody stosowane w medycynie alternatywnej, której reprezentanci, w przeciwieństwie do medycyny oficjalnej, często przekonują, że znają remedium na każdy, nawet najcięższy przypadek, dają nadzieję i pozwalają oswoić lęk. Sposoby, którymi to osiągają, są liczne i są wielokrotnie wskazywane w tej książce, jak choćby: odwoływanie się do „autorytetów”/„ekspertów”; budowanie spójnej teorii według tych samych zasad, na podstawie których powstają spiskowe teorie dziejów; odwołania do kosmicznego porządku, mitologizacja rzeczywistości; krytyka i dyskredytacja medycyny oficjalnej, przekładanie teorii dewiacyjnej na własne uniwersum; odwołania do holizmu w praktykach leczniczych; powoływanie się na „badania”, które mają dowodzić słuszności teorii, a w istocie są pseudobadaniami, jak choćby przykłady „cudownych” uleczeń. Twierdzenia i praktyki zwolenników medycyny alternatywnej autorka odnosi do szczegółowej wiedzy naukowej, również z zakresu medycyny czy farmakologii, toksykologii, dzięki czemu udatnie obala liczne mity, którymi posługują się współcześni „znachorzy”. Materiał badawczy, poddany interpretacjom w książce, obejmuje z jednej strony klasyczne teksty etnograficzne będące źródłem wiedzy na temat kultur tradycyjnych, z drugiej – dla zilustrowania współczesnej sytuacji – takie teksty kultury, które spełniają warunki bycia tekstami pseudomedycznymi, czyli rozmaite ulotki, książeczki-przewodniki, artykuły w czasopismach lub Internecie, blogi, wątki na forach internetowych, konta i posty na Facebooku, portale internetowe, klipy w Internecie, poradniki książkowe. Ponadto nieocenionym źródłem, pozwalającym na skonfrontowanie potocznych opinii z istniejącą wiedzą naukową i badaniami medycznymi w zakresie omawianych praktyk jest baza PubMed, zawierająca odesłania do ponad 33 milionów pozycji z literatury biomedycznej, czasopism nauk przyrodniczych i książek online. Książka jest skierowana do humanistów, badaczy kultury oraz każdego zainteresowanego weryfikacją alternatywnych metod leczenia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
The research presented in the book was conducted as part of the project "School education in the era of pandemic and post-pandemic in Poland, the Czech Republic, and Slovakia" (no. 22210036), funded by the International Visegrad Fund. The project was implemented by the University of Opole (Poland), with partners including the University of Ostrava (Czech Republic), the University of Presov (Slovakia), Public Primary School No. 2 themed Polish Olympians in Opole (Poland), Secondary school, Elementary school, and Kindergarten in Karviná (Czech Republic), and United Boarding School in Snina (Slovakia). The project was carried out in three partner countries from 2022 to 2023. The aim of the quantitative research was to assess teachers' perspectives on the functioning of the school community during the pandemic, with a particular focus on the benefits and threats arising from the implementation of distance learning methods in crisis situations. The study was conducted simultaneously in three countries: Poland, the Czech Republic, and Slovakia, in the first quarter of 2023. The analyses of the research results indicate that distance learning is a viable alternative in situations where regular teaching in schools or educational institutions is not possible. The Covid-19 pandemic forced all countries to make a transition from traditional forms of education to online methods, and the experience gained during this time by teachers, students, and parents should not be wasted. In conclusion, we postulate that the acquired competences should be utilized in everyday educational processes. We also suggest that some school activities, especially extracurricular ones, be conducted using remote work methods Zaprezentowane w książce badania przeprowadzone zostały w ramach projektu „School education in the era of pandemic and post-pandemic in Poland, the Czech Republic and Slovakia” (no.22210036) i sfinansowane ze środków the International Visegrad Fund’s. Realizatorem projektu był University of Opole (Poland) a partnerami University of Ostrava (Czech Republic); University of Presov (Slovakia); Public Primary School No. 2 them. Polish Olympians in Opole (Poland); Secondary school, Elementary school and Kindergarten with Karviná (Czech Republic) and United Boarding School with Snina (Slovakia). Projekt został zrealizowany na terenie trzech krajów partnerskich w latach 2022-2023. Celem przeprowadzonych badań ilościowych była ocena nauczycieli na temat funkcjonowania społeczności szkolnej w sytuacji pandemii, ze szczególnym uwzględnieniem korzyści i zagrożeń wynikających z zastosowania w sytuacji kryzysu metod kształcenia na odległość. Badanie prowadzono równolegle w trzech krajach: Polsce, Czechach i Słowacji w pierwszym kwartale 2023 roku. Przeprowadzone analizy wyników badań wykazały, że kształcenie na odległość jest dobrą alternatywą w sytuacji, gdy nie ma możliwości zorganizowania regularnego nauczania w szkołach lub placówkach oświatowych. Pandemia Covid-19 zmusiła wszystkie kraje do przejścia ze stacjonarnych form edukacji na internetowe, a doświadczenie zdobyte w tym czasie przez nauczycieli, uczniów i rodziców nie może zostać zmarnowane. W konkluzji postulujemy, aby nabyte kompetencje wykorzystać na co dzień w procesie kształcenia. Sugerujemy, aby niektóre zajęcia szkolne, zwłaszcza pozaszkolne, były realizowane z wykorzystaniem form pracy zdalnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej