Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(10)
Forma i typ
E-booki
(10)
Autor
Borzyszkowska Agata
(1)
Harmacińska-Kowalewska Magdalena
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Kamyk-Wawryszuk Agnieszka
(1)
Krawczyk-Bocian Amelia
(1)
Lewicka Monika
(1)
Michalska Paulina
(1)
Nawrot-Borowska Monika
(1)
Przybylska Marika
(1)
Rasmus Anna
(1)
Sobieszczyk Maria
(1)
Strzelecki Ryszard
(1)
Szymaniak-Kostrzewska Anna
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(10)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
E-book
W koszyku
Głównym celem zaprezentowanych w książce badań była analiza relacji wczesnych nieadaptacyjnych schematów i wybranych aspektów funkcjonowania w związkach intymnych – zaangażowania interpersonalnego oraz motywacji macierzyńskiej. W badanych relacjach wzięto pod uwagę mediacyjną rolę poczucia traumy. Sprawdzono, czy badane zmienne przyjmują w badanej populacji charakterystyczne konfiguracje. Otrzymane wyniki porównano z grupą kontrolną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
W książce autorka przedstawia analizę związku pomiędzy stanem funkcjonowania pamięci operacyjnej a umiejętnością syntetyzowania wyrazów z fonemów u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Celem przeprowadzonych i opisanych tutaj badań jest ustalenie, czy występuje korelacja pomiędzy wyżej wymienionymi zmiennymi i jaki jest jej charakter. Autorka recenzowanej pracy jest czynnym psychologiem i specjalizuje się w zagadnieniach rozwoju psychicznego dzieci w wieku przedszkolnym. Swoją praktykę pedagogiczną wspiera specjalistycznymi badaniami, które prowadzą do coraz głębszego zrozumienia procesów odpowiedzialnych za uczenie się jednej z najbardziej złożonych czynności umysłowych, jaką jest czytanie i pisanie. […] Pani Magdalena Harmacińska-Kowalewska włączyła swoją cegiełkę do tej wielkiej i złożonej budowli, jaką jest wiedza o ludzkiej psychice i rozwoju tych funkcji, od których zależy kształt ludzkiej cywilizacji. Brzmi to nieco patetycznie, ale nie mija się z prawdą! Warto zatem udostępnić niniejszy dorobek tej autorki szerszemu gronu czytelników. z recenzji dr. hab. Tomasza Smereki, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego […] Jest to książka świadcząca o pracowitości i solidności badawczej Autorki. Przedstawione zagadnienia zaprezentowane są zarówno od strony lingwistycznej, psychologicznej, pedagogicznej oraz logopedycznej. Uważam, że recenzowana książka „Pamięć dziecka a syntetyzowanie wyrazów z fonemów na etapie przygotowania do nauki czytania i pisania” M. Harmacińskiej-Kowalewskiej zasługuje na opublikowanie […]. z recenzji dr. hab. Stanisława Milewskiego, prof. Uniwersytetu Gdańskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Mistrzostwo w zawodzie nauczyciela stanowi osnowę podjętych w niniejszym opracowaniu zaciekawień i dociekań. Zaprezentowane rozważania dostarczają wiedzy o procesie edukacji oraz o podmiotach edukacji – dziecku, rodzicach i nauczycielu, którzy podejmują konfrontację wobec dylematów wynikających z dynamicznie rozwijającej się rzeczywistości społecznej i bezwzględnie ją rewidują. Zmieniające się wymogi, kierowane wobec współczesnej edukacji, pozwalają snuć w przedkładanej Czytelnikowi monografii refleksje na temat powinności, jakie wymagane są od pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w teraźniejszości obywatelskiej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Problem tego, jak funkcjonują dzieci z rzadkimi chorobami neurologicznymi, jaka jest ich sytuacja społeczna, w szczególności w kontekście potrzeb i zasobów komunikacyjnych i edukacyjnych, jest stosunkowo słabo rozpoznany empirycznie, szczególnie w naszym kraju. Natomiast osoby z rzadkimi zespołami neurologicznymi stanowią grupę, która wymaga szczególnego wsparcia w celu wyrównania szans w dążeniu do jak najwyższej jakości życia. Efektywne wsparcie powinno być zawsze oparte na zasobach danej jednostki. Rozpoznanie tych zasobów wydaje się zatem kluczowe w osiągnięciu zamierzonych celów, szczególnie w sytuacji dziecka znajdującego się w tak trudnej sytuacji, jaką stanowi rzadka choroba neurologiczna. Autorka podczas swoich badań przeanalizowała funkcjonowanie chorych dzieci w perspektywie ich potrzeb i zasobów, a nie tylko ograniczeń. W ten sposób wypełniła lukę dotyczącą wiedzy o dzieciach z rzadkimi chorobami neurologicznymi w kontekście ich potrzeb i zasobów komunikacyjnych oraz edukacyjnych. Z pewnością z wyników tych badań i analizy wniosków skorzystają zarówno specjaliści, jak i osoby zainteresowane tematem z przyczyn osobistych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Oddaję do rąk czytelnika książkę niezwykle mi bliską. Z jednej strony zamyka ona cykl prac, którymi zapraszam do zanurzenia się w świat opowieści, zrozumienia jej istoty, znaczenia dla pedagogiki i edukacji. Z drugiej strony otwiera przestrzeń do wykorzystania opowieści w praktyce edukacji, ukazania jej wartości dla każdego człowieka. Po książkę mogą zatem sięgnąć nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy, terapeuci, nauczyciele akademiccy, którzy dostrzegają możliwość wykorzystania jej podczas prowadzonych przez siebie zajęć dydaktycznych. To propozycja również dla tych wszystkich osób, które indywidualnie, w zaciszu własnego domu pragną odbyć podróż z opowieścią, zrozumieć otaczający świat i siebie samych w tym świecie. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ogromnymi zaletami książki są połączenie perspektywy historycznego i współczesnego spojrzenia na omawianą problematykę, interdyscyplinarne podejście oraz uwzględnianie teoretycznych i empirycznych kontekstów badań. Opublikowane w niej teksty wpisują się w aktualne dyskusje dotyczące przemian roli i zadań rodziny we współczesnym świecie. Uwzględniają tradycyjne i nowoczesne podejście do roli rodziców czy pracującej babci. Wskazują na znaczenie właściwych form komunikacji w rodzinie, kształtowania się więzi między jej członkami czy czynników wpływających na zmiany w postrzeganiu znaczenia rodziny w życiu młodych ludzi. Autorzy podejmują też ważne społecznie wątki edukacji seksualnej dzieci, komunikacji bez przemocy oraz zwracają uwagę na rolę rodziny w kształtowaniu podstaw wychowania estetycznego dzieci.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Czynne uczestnictwo w życiu nauczycieli i przyglądanie się ich działaniom diagnostycznym, osobiste zainteresowanie tematyką diagnozy i rozwoju dziecka, a także informacje docierające od kolegów nauczycieli, dotyczące znacznej grupy dzieci, które wymagają dodatkowego wsparcia ze strony opiekunów, ukierunkowały mnie ku bliższemu przyjrzeniu się kompetencjom diagnostycznym współczesnych nauczycieli. Książka powstała w oparciu o 3-etapowe badania jakościowo-ilościowe, które pozwoliły usłyszeć głos nauczycieli i poznać aktualną sytuację w obszarze kompetencji diagnostycznych. Stała się niejako głosem nauczycieli, którzy w czasie dokonywania swojej samooceny mogli zwerbalizować to, co ich niepokoi, czego nie rozumieją lub co stanowi dla nich duże wyzwanie. […] książka podejmuje ciągle aktualną i ważną tematykę związaną z pracą nauczyciela, jego kompetencjami i profesjonalizmem. Wyróżnia ją jednak nowe spojrzenie z perspektywy samospostrzegania nauczyciela jako warunku do stawiania się refleksyjnym praktykiem. To bardzo ciekawe i intrygujące podejście, gdyż w jego kontekście dalej analizowana jest diagnostyka edukacyjna i kompetencje nauczycieli w tym zakresie. Dodatkową wartością recenzowanej pracy jest jej struktura. Obok opracowania teoretycznego zawiera doniesienie z badań własnych, co podnosi jej wartość i rzetelność podejścia do tematu. Z recenzji dr hab. Agnieszki Nowak-Łojewskiej, prof. AMW Marika Przybylska – doktor nauk społecznych, wykładowca Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, stosowany analityk zachowania; terapeuta główny w Centrum Diagnozy i Terapii Zaburzeń Rozwojowych (CDiT) w oddziale bydgoskim. Jej zainteresowania naukowe i zawodowe dotyczą obszaru diagnozy dzieci – zarówno kompetencji osób przeprowadzających proces diagnostyczny, przebiegu samej diagnozy, jak i sposobu pracy oraz niwelowania zauważonych deficytów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Anna Rasmus podjęła się trudnego tematu wypracowania platformy opisu zaburzeń świadomości w oparciu o system ICF, tj. Międzynarodową Klasyfikację Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia […] praca Anny Rasmus odpowiada na istotne zapotrzebowanie, i może mieć potencjalny wpływ na pogłębienie naukowego rozumienia zaburzeń świadomości w zakresie zachowań komunikacyjnych, a także stworzyć platformę pod dalszy rozwój klinicznych metod diagnozy i rehabilitacji tej grupy pacjentów. Z tego względu gorąco rekomenduję publikację pracy o takiej tematyce. (Z recenzji dra hab. Marka Bindera, prof. UJ) …wszelkie prace badawcze dotyczące badania istoty utraty lub obniżonej świadomości oraz diagnozy i terapii osób, które znajdują się w takich stanach należy przyjąć jako ze wszech miar pożyteczne. Do takich prac należy monografia p. dr n. med. Anny Rasmus, stanowiąca nowoczesny, przekrojowy wykład na temat zachowań komunikacyjnych osób w stanie obniżonej świadomości […]. Zamierzeniem Autorki było przezwyciężenie tradycjonalizmu w podejściu do diagnozy osób z ograniczoną świadomością, wyrażającego się m.in. koncentracją nad segregującymi i etykietującymi klasyfikacjami, dalekimi od perspektywy holistycznej. Dopiero przyjęcie takiej perspektywy, łączącej różne podejścia – biologiczne, psychologiczne i społeczne – pozwoliło Autorce na przekroczenie dotychczasowych barier uniemożliwiających choćby minimalne uczestniczenie osób w stanie obniżonej świadomości w kontaktach społecznych. (Z recenzji prof. dr hab. Marii Pąchalskiej)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Zamysł wydania tej książki zrodził się z pytania, czy kultura współczesna właściwie rozpoznaje i czy w pełni aprobuje wysoki status człowieka. Prawidłowe rozpoznanie tego statusu gwarantują wybrane z kręgu wszelkich teorii człowieka nurty personalizmu „realistycznego”. Utworzony w książce model dziedziczy ich „maksymalizm”, uwzględnia i komplementarnie godzi wszelkie opisane przez nie konstytutywne, zarazem niezbywalne atrybuty osoby ludzkiej. Z tego powodu okazuje się narzędziem, które na obecnym etapie filozoficznej refleksji nad statusem osoby nie może być niczym zastąpione. Termin „osoba” nie jest mianem okazjonalnie przypisywanym do wybranego wymiaru człowieka, lecz dotyczy ludzkiego bytu jako bytu, obejmuje wszystko, co człowieka stanowi. Doniosłość bytowej realności osoby dokumentują analizy drugiej części studium. Stworzenie modelu do badania współczesnej podmiotowości wyczerpuje wprawdzie założony cel książki, zarazem jednak użycie go otwiera rozległą perspektywę dalszych badań. Zapewnia możliwość diagnozującego, krytycznego, niekiedy wręcz kwestionującego osądu dominujących w dzisiejszym świecie przekonań o istocie człowieka zarówno w poglądach naukowych i ideologiach, w aktach instytucji społecznych, politycznych, prawnych, edukacyjnych, religijnych, jak i w innych sferach kulturowej rzeczywistości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Matka-Polka, zdaniem matek małych dzieci, to opiekuńcza, troskliwa, wytrwała, dbająca o porządek w domu, pracowita, zaradna, zorganizowana, „multifunkcjonalna” kobieta, która bardzo dba o swoje dzieci, spełnia się w roli matki i jest wierna swojemu mężowi. Przekonania na temat stereotypu Matki-Polki zestawione zostały z wartościowaniem przez uczestniczki badań dobra dziecka, dobra matki i równoczesnego dobra matki i dziecka w sytuacjach związanych z macierzyństwem.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej