Sortowanie
Źródło opisu
Filia w Jarocinie
(13)
IBUK Libra
(10)
Forma i typ
Książki
(13)
E-booki
(10)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
Placówka
Filia Jarocin
(13)
Autor
Kościńska Elżbieta
(3)
Sołtysiak Teresa
(2)
Borzyszkowska Agata
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Hamerlińska-Latecka Agnieszka
(1)
Harmacińska-Kowalewska Magdalena
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Kamyk-Wawryszuk Agnieszka
(1)
Krawczyk-Bocian Amelia
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Kuchcińska Maria
(1)
Lessing-Pernak Joanna
(1)
Lewicka Monika
(1)
Michalska Paulina
(1)
Muszkieta Radosław
(1)
Napierała Marek
(1)
Nawrot-Borowska Monika
(1)
Nowakowska Aleksandra
(1)
Przybylska Marika
(1)
Rasmus Anna
(1)
Rutkowska Anna (pedagog)
(1)
Sobieszczyk Maria
(1)
Strzelecki Ryszard
(1)
Szymaniak-Kostrzewska Anna
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Zabłocka Małgorzata
(1)
Zając Dariusz
(1)
Zaćmiński Andrzej (1960- )
(1)
Żuchelkowska Krystyna (1946- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(10)
2010 - 2019
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Temat
Edukacja zdrowotna
(3)
Ludzie starzy
(2)
Młodzież
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Dyslalia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko trudne
(1)
Język polski
(1)
Metoda Vojty
(1)
Nauczyciele
(1)
Nieśmiałość
(1)
Odpoczynek
(1)
Opieka społeczna
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Postawy
(1)
Praca socjalna
(1)
Problemy społeczne
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Zachowanie
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
2001-
(1)
Gatunek
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 29259 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 26326 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 25901 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 26395 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 25874 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 26441 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 25948 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 25875 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 26800 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 26491 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 26620 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 25944 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 26391 (1 egz.)
Brak okładki
E-book
W koszyku
Głównym celem zaprezentowanych w książce badań była analiza relacji wczesnych nieadaptacyjnych schematów i wybranych aspektów funkcjonowania w związkach intymnych – zaangażowania interpersonalnego oraz motywacji macierzyńskiej. W badanych relacjach wzięto pod uwagę mediacyjną rolę poczucia traumy. Sprawdzono, czy badane zmienne przyjmują w badanej populacji charakterystyczne konfiguracje. Otrzymane wyniki porównano z grupą kontrolną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
W książce autorka przedstawia analizę związku pomiędzy stanem funkcjonowania pamięci operacyjnej a umiejętnością syntetyzowania wyrazów z fonemów u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Celem przeprowadzonych i opisanych tutaj badań jest ustalenie, czy występuje korelacja pomiędzy wyżej wymienionymi zmiennymi i jaki jest jej charakter. Autorka recenzowanej pracy jest czynnym psychologiem i specjalizuje się w zagadnieniach rozwoju psychicznego dzieci w wieku przedszkolnym. Swoją praktykę pedagogiczną wspiera specjalistycznymi badaniami, które prowadzą do coraz głębszego zrozumienia procesów odpowiedzialnych za uczenie się jednej z najbardziej złożonych czynności umysłowych, jaką jest czytanie i pisanie. […] Pani Magdalena Harmacińska-Kowalewska włączyła swoją cegiełkę do tej wielkiej i złożonej budowli, jaką jest wiedza o ludzkiej psychice i rozwoju tych funkcji, od których zależy kształt ludzkiej cywilizacji. Brzmi to nieco patetycznie, ale nie mija się z prawdą! Warto zatem udostępnić niniejszy dorobek tej autorki szerszemu gronu czytelników. z recenzji dr. hab. Tomasza Smereki, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego […] Jest to książka świadcząca o pracowitości i solidności badawczej Autorki. Przedstawione zagadnienia zaprezentowane są zarówno od strony lingwistycznej, psychologicznej, pedagogicznej oraz logopedycznej. Uważam, że recenzowana książka „Pamięć dziecka a syntetyzowanie wyrazów z fonemów na etapie przygotowania do nauki czytania i pisania” M. Harmacińskiej-Kowalewskiej zasługuje na opublikowanie […]. z recenzji dr. hab. Stanisława Milewskiego, prof. Uniwersytetu Gdańskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Mistrzostwo w zawodzie nauczyciela stanowi osnowę podjętych w niniejszym opracowaniu zaciekawień i dociekań. Zaprezentowane rozważania dostarczają wiedzy o procesie edukacji oraz o podmiotach edukacji – dziecku, rodzicach i nauczycielu, którzy podejmują konfrontację wobec dylematów wynikających z dynamicznie rozwijającej się rzeczywistości społecznej i bezwzględnie ją rewidują. Zmieniające się wymogi, kierowane wobec współczesnej edukacji, pozwalają snuć w przedkładanej Czytelnikowi monografii refleksje na temat powinności, jakie wymagane są od pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w teraźniejszości obywatelskiej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Problem tego, jak funkcjonują dzieci z rzadkimi chorobami neurologicznymi, jaka jest ich sytuacja społeczna, w szczególności w kontekście potrzeb i zasobów komunikacyjnych i edukacyjnych, jest stosunkowo słabo rozpoznany empirycznie, szczególnie w naszym kraju. Natomiast osoby z rzadkimi zespołami neurologicznymi stanowią grupę, która wymaga szczególnego wsparcia w celu wyrównania szans w dążeniu do jak najwyższej jakości życia. Efektywne wsparcie powinno być zawsze oparte na zasobach danej jednostki. Rozpoznanie tych zasobów wydaje się zatem kluczowe w osiągnięciu zamierzonych celów, szczególnie w sytuacji dziecka znajdującego się w tak trudnej sytuacji, jaką stanowi rzadka choroba neurologiczna. Autorka podczas swoich badań przeanalizowała funkcjonowanie chorych dzieci w perspektywie ich potrzeb i zasobów, a nie tylko ograniczeń. W ten sposób wypełniła lukę dotyczącą wiedzy o dzieciach z rzadkimi chorobami neurologicznymi w kontekście ich potrzeb i zasobów komunikacyjnych oraz edukacyjnych. Z pewnością z wyników tych badań i analizy wniosków skorzystają zarówno specjaliści, jak i osoby zainteresowane tematem z przyczyn osobistych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Oddaję do rąk czytelnika książkę niezwykle mi bliską. Z jednej strony zamyka ona cykl prac, którymi zapraszam do zanurzenia się w świat opowieści, zrozumienia jej istoty, znaczenia dla pedagogiki i edukacji. Z drugiej strony otwiera przestrzeń do wykorzystania opowieści w praktyce edukacji, ukazania jej wartości dla każdego człowieka. Po książkę mogą zatem sięgnąć nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy, terapeuci, nauczyciele akademiccy, którzy dostrzegają możliwość wykorzystania jej podczas prowadzonych przez siebie zajęć dydaktycznych. To propozycja również dla tych wszystkich osób, które indywidualnie, w zaciszu własnego domu pragną odbyć podróż z opowieścią, zrozumieć otaczający świat i siebie samych w tym świecie. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ogromnymi zaletami książki są połączenie perspektywy historycznego i współczesnego spojrzenia na omawianą problematykę, interdyscyplinarne podejście oraz uwzględnianie teoretycznych i empirycznych kontekstów badań. Opublikowane w niej teksty wpisują się w aktualne dyskusje dotyczące przemian roli i zadań rodziny we współczesnym świecie. Uwzględniają tradycyjne i nowoczesne podejście do roli rodziców czy pracującej babci. Wskazują na znaczenie właściwych form komunikacji w rodzinie, kształtowania się więzi między jej członkami czy czynników wpływających na zmiany w postrzeganiu znaczenia rodziny w życiu młodych ludzi. Autorzy podejmują też ważne społecznie wątki edukacji seksualnej dzieci, komunikacji bez przemocy oraz zwracają uwagę na rolę rodziny w kształtowaniu podstaw wychowania estetycznego dzieci.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Czynne uczestnictwo w życiu nauczycieli i przyglądanie się ich działaniom diagnostycznym, osobiste zainteresowanie tematyką diagnozy i rozwoju dziecka, a także informacje docierające od kolegów nauczycieli, dotyczące znacznej grupy dzieci, które wymagają dodatkowego wsparcia ze strony opiekunów, ukierunkowały mnie ku bliższemu przyjrzeniu się kompetencjom diagnostycznym współczesnych nauczycieli. Książka powstała w oparciu o 3-etapowe badania jakościowo-ilościowe, które pozwoliły usłyszeć głos nauczycieli i poznać aktualną sytuację w obszarze kompetencji diagnostycznych. Stała się niejako głosem nauczycieli, którzy w czasie dokonywania swojej samooceny mogli zwerbalizować to, co ich niepokoi, czego nie rozumieją lub co stanowi dla nich duże wyzwanie. […] książka podejmuje ciągle aktualną i ważną tematykę związaną z pracą nauczyciela, jego kompetencjami i profesjonalizmem. Wyróżnia ją jednak nowe spojrzenie z perspektywy samospostrzegania nauczyciela jako warunku do stawiania się refleksyjnym praktykiem. To bardzo ciekawe i intrygujące podejście, gdyż w jego kontekście dalej analizowana jest diagnostyka edukacyjna i kompetencje nauczycieli w tym zakresie. Dodatkową wartością recenzowanej pracy jest jej struktura. Obok opracowania teoretycznego zawiera doniesienie z badań własnych, co podnosi jej wartość i rzetelność podejścia do tematu. Z recenzji dr hab. Agnieszki Nowak-Łojewskiej, prof. AMW Marika Przybylska – doktor nauk społecznych, wykładowca Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, stosowany analityk zachowania; terapeuta główny w Centrum Diagnozy i Terapii Zaburzeń Rozwojowych (CDiT) w oddziale bydgoskim. Jej zainteresowania naukowe i zawodowe dotyczą obszaru diagnozy dzieci – zarówno kompetencji osób przeprowadzających proces diagnostyczny, przebiegu samej diagnozy, jak i sposobu pracy oraz niwelowania zauważonych deficytów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej