Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(64)
Filia w Jarocinie
(18)
Forma i typ
E-booki
(64)
Książki
(18)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
Placówka
Filia Jarocin
(17)
Autor
Kwieciński Zbigniew
(3)
Futyma Maciej
(2)
Obremski Krzysztof
(2)
Afeltowicz Łukasz
(1)
Assimopoulos Haris
(1)
Baczała Ditta
(1)
Balcerzan Edward
(1)
Banasiak Małgorzata
(1)
Baraniecka-Olszewska Kamila
(1)
Barton Len
(1)
Bałus Wojciech
(1)
Bomastyk Michał
(1)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(1)
Buchholtz Mirosława
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Chłopek Patryk
(1)
Crispiani Piero
(1)
Doroszewski Filip
(1)
Dołowy-Rybińska Nicole
(1)
Dziuban Agata
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Dąbkowska Monika I
(1)
Dąbkowski Mirosław
(1)
Dąbkowski Mirosław R
(1)
Engelking Anna
(1)
Feliga Piotr
(1)
Gancarczyk Paweł
(1)
Grygieńć Janusz
(1)
Gładziejewski Paweł
(1)
Jeziński Marek
(1)
Juś Marcin
(1)
Karwacki Arkadiusz
(1)
Karwasz Grzegorz
(1)
Kiszkurno-Koziej Ewa
(1)
Klonowska-Senderska Iwona
(1)
Kluba Agnieszka
(1)
Kordasiewicz Anna
(1)
Kortas Weronika
(1)
Krupecka Iwona
(1)
Kulicki Mariusz (1931- )
(1)
Kuźniarz Bartosz
(1)
Kwiatkowska-Wójcikiewicz Violetta
(1)
Lipiński Filip
(1)
Mach Anna
(1)
Majdanik Piotr
(1)
Majewski Paweł
(1)
Markowska Anna
(1)
Małachowska Ewa
(1)
Małochleb Paulina
(1)
Meighan Roland
(1)
Moskalewicz Marcin
(1)
Murawska Iwona
(1)
Murawski Roman
(1)
Musiał Wojciech
(1)
Myśliwiec Karol
(1)
Nastarzewski Marcin
(1)
Niesiołowski-Spano Łukasz
(1)
Pac Grzegorz
(1)
Pawłowska Małgorzata
(1)
Petrykowski Piotr
(1)
Piórczyński Józef
(1)
Podlaski Marcin
(1)
Przyborowska Beata (1968- )
(1)
Rembowska-Płuciennik Magdalena
(1)
Robótka Halina (1946- )
(1)
Ryczek Wojciech
(1)
Rzepkowski Krzysztof
(1)
Schmidt Filip
(1)
Seklecka Aleksanda
(1)
Siemieniecki Bronisław
(1)
Skwara Ewa
(1)
Stępka Leszek
(1)
Swianiewicz Jan
(1)
Szafrańska Karina (1963- )
(1)
Szubka Tadeusz
(1)
Szulakiewicz Marek
(1)
Słowikowski Andrzej
(1)
Tsiantis Ioannis
(1)
Tymowski Michał
(1)
Urbańczyk Przemysław
(1)
Urbańska Sylwia
(1)
Walker Stephen
(1)
Wincławska Maria
(1)
Wojtkowski Łukasz
(1)
Wróbel Łukasz
(1)
Wylegała Anna
(1)
Wójtowicz Krzysztof
(1)
Załęski Stefan
(1)
Ziemińska Renata
(1)
Zych Tymoteusz
(1)
Zygmuntowicz Dorota
(1)
Złotnicka Aleksandra
(1)
Łuczewski Michał
(1)
Śniecikowska Beata
(1)
Śniedziewska Magdalena
(1)
Świtek Gabriela
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(7)
2010 - 2019
(67)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(82)
Język
polski
(82)
Odbiorca
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Temat
Młodzież szkolna
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Agresywność
(1)
Autyzm
(1)
Biurowość
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja społeczna
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Kryminalistyka
(1)
Literatura
(1)
Literatura polska
(1)
Metoda Montessori
(1)
Młodzież wiejska
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauka czytania
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Oświata
(1)
Partie polityczne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Retoryka
(1)
Rodzice
(1)
Selekcja szkolna
(1)
Szkolnictwo
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia mowy
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(2)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
82 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 26037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 22127 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 24189 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 24553 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 26996 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 24210 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 24552 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 24660 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 26497 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 26501 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przełom stuleci przyniósł zadziwiające przeciwieństwo pewnych zjawisk. Z jednej strony obserwuje się lawinowy wzrost publikacji - naukowych i publicystycznych, dotyczących różnych przejawów agresji wśród dzieci i młodzieży, zwłaszcza zjawiska przemocy wśród rówieśników, nazywanej zastraszaniem (ang. bullying). [...] Z drugiej zaś strony, dostrzegając masową skalę zjawiska, uderza brak w rodzimej literaturze adekwatnych sposobów zaradzenia mu. Coraz liczniej obecne publikacje translatorskie, choć dotyczą prawdopodobnie zbieżnych zjawisk i mechanizmów zapobiegania występowania przemocy rówieśniczej - obarczone są „grzechem pierworodnym" obcego pochodzenia, co może budzić wątpliwości co do zasadności aplikacji ich w Polsce i zwiększać ryzyko wystąpienia niewystarczającej skuteczności. Lukę tę, jak się wydaje, może wypełnić niniejsza książka. Książka składa się z dwóch uzupełniających się części. Pierwszą stanowi podręcznik dla nauczycieli, którego zadaniem jest metodyczne wprowadzenie do przeprowadzenia wśród swoich uczniów zajęć profilaktycznych zastraszania i przemocy w szkole. Uzupełnieniem podręcznika jest druga część, w której znalazły się m.in. rozważania o społecznej naturze zjawiska zastraszania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 26936 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 30704 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 26108 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 29051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 28091 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 26655 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 26304 (1 egz.)
E-book
W koszyku
O tym, że nauka polega na rozwiązywaniu problemów, pisało już wielu autorów. Jednak kto rozwiązuje owe problemy? Jakie mechanizmy wykorzystuje się w tym celu? Odpowiedź na te pytania nie jest wcale oczywista. Kiedy spojrzymy na standardową wizję nauki, łatwo dostrzeżemy w niej opowieść, w której główne role odgrywają jednostki dokonujące przełomowych odkryć. Jest to historia gigantów, którzy wyznaczają nowe ścieżki rozwoju ludzkości - historia, która jest zarazem heroiczna i sentymentalna. Jednocześnie jest to wizja, która zakłada, że nauka to praca przede wszystkim (jeżeli nie wyłącznie) intelektualna. Problem w tym, że ta wizja w żaden sposób nie przystaje do funkcjonowania współczesnej nauki. Jak zatem to wszystko działa? Jaka jest rola jednostki w procesie naukowym? Jakie funkcje pełnią czynniki społeczne i materialne? Jak rzeczywiście wygląda praktyka rozwiązywania problemów? To pytania, od których wychodzi autor pracy "Modele, artefakty, kolektywy". Książka ta jest oryginalną próbą syntezy współczesnych studiów nad nauką i technologią. Autor rozpoczyna od klasycznych podejść filozoficznych Thomasa Kuhna i Ludwika Flecka, rekonstruuje najważniejsze elementy socjologii wiedzy naukowej, by przejść do współczesnych antropologicznych i kognitywnych analiz praktyk badawczych. Efektem jest nie-heroiczna i nie-sentymentalna wizja nauki, w której kluczowe role odgrywają kolektywny wymiar procesu badawczego oraz interakcje uczonych z elementami ich materialnego środowiska - zarówno skomplikowanymi instrumentami laboratoryjnymi, maszynami obliczeniowymi, jak i prozaicznymi przedmiotami codziennego użytku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Każde nowe zjawisko literackie zagraża tożsamości literatury, ale i jej tożsamość potwierdza. Nowość inicjuje zmianę hierarchii tematów, powoduje deregulację norm wysłowienia, wzmaga zamieszanie pośród gatunków, wymusza rewizję granic oddzielających literaturę od nieliteratury i paraliteratury oraz komunikację werbalną od niewerbalnej. Najgłębsze wstrząsy i najgwałtowniejsze zwroty nie niszczą jednak uniwersalnego modelu literackości, dlatego pozostaje on nieodmiennie atrakcyjny dla pisarzy, tłumaczy, czytelników, krytyków, historyków i teoretyków sztuki słowa. Spośród wielu teorii „tego, co literackie”, wyróżnia się teoria sprzecznościowa. Powtarza się ona w kolejnych epokach i poetykach, utworach i manifestach – zachowawczych i nowatorskich, rodzimych i wzorowanych na inwencji cudzej. Literackość polega tu na zawieszeniu obowiązującej poza sztuką słowa formalno-logicznej normy niesprzeczności (lex contraditionis), wedle której nie mogą być uznane za równocześnie prawdziwe dwa przeciwstawne sądy na temat tego samego przedmiotu, ujęte w tym samym trwaniu. W komunikacji praktycznej nie jest dopuszczalne, by jednocześnie było A i nie-A; w komunikacji literackiej jest to nieodzowne. Nie chodzi tylko o sądy, ale o napięcia między aktywnymi w danym dziele literackim składnikami: sztucznością a naturalnością mowy, porządkiem a chaosem fabuły, eksperymentem a wznowieniem chwytów oswojonych, bezstronną obserwacją a stronniczą oceną świata, jego widzialnością a niewidzialnością, wyrażalnością a niewyrażalnością intuicji autorskich, orientacją realistyczną a imaginatywną itd. Model sprzecznościowy jest otwarty dla odmiennych stylów i poetyk – z uwagi na gradacyjny charakter wyzwalanych w literaturze energii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej