30158
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki.)
Zawiera nast. rozdz.: Dezintegracja tożsamości i wiedzy jako proces i efekt edukacji wczesnoszkolnej; I. DYSFUNKCYJNE ZARZĄDZANIE: O dezintegrujących aspektach polityki oświatowej wobec wczesnej edukacji; Dzieciństwo w ofierze, by przedstawienie mogło trwać; Wolny rynek w edukacji przedszkolnej, czyli biznes z dzieckiem w tle; II. KU DEZINTEGRACJI DZIECIĘCEJ TOŻSAMOŚCI: Gotowi do podporządkowania się. Edukacja przedszkolna jako proces kształtowania zdezintegrowanych podmiotów; Dziecko w procesie socjalizacji szkolnej - ku integracji czy dysonansowi?; Szkolna petryfikacja rodzącej się tożsamości dziecka; "Nieracjonalna i nietwórcza, bo dziewczynka", czyli dezintegracja genderowa jako efekt stereotypizacyjnej pracy szkoły; Kulturowa represja popędu. Rzecz o nienawiści dziecięcej; Wzrastać radośnie w przedszkolnym i szkolnym kiczu. Pytania o współczesną alfabetyzację wizualną dzieci; III. ROZPAD I DEFORMACJA WIEDZY W MAJESTACIE METODYKI: Dezintegracja szkolnego środowiska oraz możliwości jego harmonizowania z infrastrukturą pozaszkolną; Edukacja językowa w szkole - między dążeniem do formalizacji schematu a refleksją nad uczestnictwem w zdarzeniach komunikacyjnych; (Nie)wiedza społeczna uczniów jako (d)efekt szkolnej edukacji w klasach początkowych; Poznawczy i kulturowy wymiar dezintegracji wczesnoszkolnych pojęć matematycznych; Edukacja matematyczna bez matematyki?; Świat przyrody zintegrowany, ale czy w szkole?.
Status dostępności:
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 41340 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 443-471. Indeksy.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej