22889
Książka
W koszyku
Przełom stuleci przyniósł zadziwiające przeciwieństwo pewnych zjawisk. Z jednej strony obserwuje się lawinowy wzrost publikacji - naukowych i publicystycznych, dotyczących różnych przejawów agresji wśród dzieci i młodzieży, zwłaszcza zjawiska przemocy wśród rówieśników, nazywanej zastraszaniem (ang. bullying). [...] Z drugiej zaś strony, dostrzegając masową skalę zjawiska, uderza brak w rodzimej literaturze adekwatnych sposobów zaradzenia mu. Coraz liczniej obecne publikacje translatorskie, choć dotyczą prawdopodobnie zbieżnych zjawisk i mechanizmów zapobiegania występowania przemocy rówieśniczej - obarczone są „grzechem pierworodnym" obcego pochodzenia, co może budzić wątpliwości co do zasadności aplikacji ich w Polsce i zwiększać ryzyko wystąpienia niewystarczającej skuteczności. Lukę tę, jak się wydaje, może wypełnić niniejsza książka. Książka składa się z dwóch uzupełniających się części. Pierwszą stanowi podręcznik dla nauczycieli, którego zadaniem jest metodyczne wprowadzenie do przeprowadzenia wśród swoich uczniów zajęć profilaktycznych zastraszania i przemocy w szkole. Uzupełnieniem podręcznika jest druga część, w której znalazły się m.in. rozważania o społecznej naturze zjawiska zastraszania.
Status dostępności:
Filia Jarocin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. JR 26936 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. częśc. przy rozdz.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera m.in.: Zawiera m.in.: Vademecum nauczyciela : program zajęć klasowych dotyczący profilaktyki zastraszania i przemocy w szkole / Ioannis Tsiantis (red.) ; [aut. Haris Assimopoulos et al. ; tł. na pol. Marcin Nastarzewski ; red. nauk. tł. i wyd. pol. Mirosław Dąbkowski] ; Europejski Międzypaństwowy Program "Daphne" dotyczący Profilaktyki Zastraszania i Przemocy w Szkole.
Uwaga dotycząca języka
Tekst częśc. tł.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej