30158
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Zawiera nast. rozdz.: Jaka jest współczesna logopedia i dokąd zmierza?; Język w diagnozowaniu umysłu. Terapia logopedyczna a poznawcza i interakcyjna funkcja języka; Logopedia na świecie u progu XXI wieku; Dyskusja na temat klasyfikacji zaburzeń mowy i języka u dzieci; Wybrane źródła wspólnych inspiracjii w logopedii i lingwistyce edukacyjnej (na przykładzie skuteczności komunikacyjnej); Trzi krziwe krziże - cecha wymowy, błąd wymowy czy wada wymowy?; Społeczno-kulturowy kontekst wielospecjalistycznej diagnozy i terapii osób niesłyszących; Diagnoza specyficznego zaburzenia językowego (SLI); Terminologiczne dyskusje wokół sygmatyzmu i jego rodzajów - na przykładzie sygmatyzmu lateralnego; Fonem czy sylaba? Co w diagnozie percepcji słuchowej jest istotne?; Pomiędzy słowem, frazą i zdaniem, czyli o pozycji Inter-Speech w normie i w patologii; Czynniki ryzyka wystąpienia nieprawidłowości w kształtowaniu się mowy u dzieci urodzonych przed terminem (wcześniaków); Kompensacja jako pozytywne zjawisko w artykulacji u osób po nowotworach jamy ustnej; Funkcjonowanie słuchu fonematycznego i kinestazji artykulacyjnej w eksperymentalno-klinicznym badaniu logopedycznym dzieci z uszkodzeniami i/lub dysfunkcjami mózgowymi; Zaburzenia rezonansu jako kategoria diagnozy i terapii zaburzeń realizacji fonemów; Zastosowanie Profilu sprawności grafomotorycznych w badaniach longitudinalnych; Ocena dysfunkcji orofacjalnych u dzieci z urazowym uszkodzeniem mózgu - studium przypadku; Związek pomiędzy etiologią i symptomatologią afazji pierwotnej postępującej a nabytym zaburzeniem zdolności liczenia: akalkulią; Dysfagia i ryzyko żywieniowe w chorobie Parkinsona; Wykorzystanie muzyki w rehabiltacji: terapia śpiewem jako leczenie dyzartrii u pacjentów po udarze mózgu; Mój dwulatek nie mówi! Co mogę zrobić?; Wsparcie osób jąkających się w przestrzeni akademickiej - propozycje rozwiązań; Anatomia i fizjologia układu o-f-a podstawą planowania skutecznej terapii głosu; O praktycznych możliwościach wykorzystania wybranych technik/metod NLP; GORA - Gesty Obrazujące Ruchy Artykulatorów; Poczucie zdrowienia jako jeden z elementów kompleksowej diagnozy i terapii osób jąkających się; Czytanie ze zrozumieniem i świadomość fonemowa młodzieży z dysleksją. Wyniki badań w języku słowackim;
Status dostępności:
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 41287 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 405-456. Indeks.
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie polskie, angielskie przy pracach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej