30023
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Przedstawiana monografia poświęcona jest problematyce komunikacji pisemnej. Główny cel tomu, dedykowanego Profesor Marcie Bogdanowicz, stanowi całościowe zaprezentowanie zagadnień komunikacji pisemnej i jej zaburzeń, ze szczególnym uwzględnieniem trudności w czytaniu i pisaniu w różnych jednostkach patologii mowy. Autorzy poszczególnych rozdziałów zwracają uwagę na znaczenie czytania i pisania dla funkcjonowania osób z zabu­rzeniami mowy oraz jakości ich życia. Jednym ze wskazywanych aspektów jest niwelowanie - dzięki porozumiewaniu się pisemnemu - barier komunikacyj­nych w przypadku osób niesłyszących czy osób z dyzartrią (także dzięki nowym technologiom), co stanowi dla nich szansę na osiągnięcie większej samodzielno­ści i poszerzenia możliwości zawodowych.
Zawiera nast. rozdz.: I. UWARUNKOWANIA ORAZ SYMPTOMATOLOGIA ZABURZEŃ KOMUNIKACJI PISEMNEJ. ORIENTACJE TEORETYCZNE I PERSPEKTYWY BADAWCZE: Zaburzenia komunikacji pisemnej - autorska propozycja modelu patomechanizmu dysleksji; Komunikacja pisemna i jej zaburzenia w perspektywie logopedycznej; Psycholingwistyczny model nabywania czytania i pisania w języku polskim - perspektywa rozwojowa i kliniczna; Trudności w czytaniu i pisaniu w kontekście różnych paradygmatów badawczych; Jak neurobiologia wyjaśnia trudności w nauce czytania i pisania; Klasyfikacja błędów w pisaniu; Ortografia a umiejętność pisania; Grafomotoryka i jej zaburzenia; Umiejętność czytania - symptomatologia trudności; Co nam mówi o czytaniu i jego zaburzeniach czysta aleksja u pacjentów z uszkodzeniem ośrodkowego układu nerwowego?; Paradoks dysleksji. Trudności nie tylko w sferze języka, czytania i pisania; II. TRUDNOŚCI W CZYTANIU I PISANIU U OSÓB Z ROZWOJOWYMI I NABYTYMI ZABURZENIAMI MOWY: Trudności w czytaniu i pisaniu osób z dyslalią; Trudnosci w czytaniu i pisaniu u dzieci ze specyficznym zaburzeniem językowym (SLI); Zaburzenia czytania u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym; Zaburzenia pisania u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym; Trudnosci w czyaniu i pisaniu u osób niesłyszących i słabowidzących - uwarunkowania i symptomatologia; Trudności w czytaniu i pisaniu u osób niesłyszących i słabosłyszących - diagnoza i terapia; Trudnosci w czytaniu i pisaniu w jąkaniu oraz giełkocie; Zaburzenia komunikacji pisemnej u osób z dyzartrią; Komunikacja pisemna w zespołach afazji. Zaburzenia pisania; Patologia prawej półkuli a komunikacja pisemna; Zaburzenia komunikacji pisemnej u osób z chorobą Alzheimera; III. DIAGNOZA TRUDNOŚCI W CZYTANIU I PISANIU.WSPOMAGANIE ROZWOJU,TERAPIA: Teoretyczne podstawy procesu diagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu; Procedury diagnozowania dysleksji rozwojowej w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym w Polsce; Diagnoza ryzyka specyficznego zaburzenia uczenia się w obszarze czytania i pisania z wykorzystaniem baterii diagnostycznych IBE; Diagnoza rozwoju intelektualnego dzieci z zaburzeniami czytania i pisania oraz rozwoju językowego; Psychometryczne podstawy diagnozy trudności w czytaniu i pisaniu, czyli dlaczego potrzebujemy testów?; Rozpoznawanie dysleksji rozwojowej u dzieci dwujęzycznych - przekonania, dylematy, kontrowersje; Starszy uczeń z dysleksją rozwojową - problemy i wyzwania dla systemu edukacyjnego; Postępowanie terapeutyczne w przypadku dysleksji rozwojowej; Wspomaganie rozwoju językowego dzieci z trudnościami w opanowywaniu czytania i pisania (ze szczególnym uwzględnieniem dzieci z dysleksją rozwojową); Metoda Dobrego Startu, MDS® Marty Bogdanowicz w kształtowaniu komunikacji pisemnej.
Status dostępności:
Filia Ostrów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OW 41338 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 808-894. Indeks.
Zalecana lektura przy rozdziałach.
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie rozdziałów w języku angielskim.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej