22888
Brak okładki
Książka
W koszyku
Status dostępności:
Filia Jarocin
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Autor zwrócił szczególną uwagę na zachodzące w Polsce od 1989 r. procesy decentralizacyjne i wymienił trzy elementy nowego systemu decyzyjngo: centralny, władz samorządowych, autonomicznej szkoły. Podkreślił rolę podmiotowości ucznia i nauczyciela w nowym systemie dydaktyczno-wychowawczym. Omówił założenia metodologiczne reformy, system sterowania pośredniego, zasady pluralizmu programowego, lokalną politykę edukacyjną, projekt i sposób realizacji ramowego planu nauczania oraz administracyjno-ekonomiczną i metodyczną obsługę szkół przez gminy. W rozdziale: "Historia reformy szkolnej" zamieścił "Kalendarium i podsumowanie prac nad reformą szkolną 1990-1996"; a w aneksach, m.in.: "Wielkie raporty o oświacie" z omówieniami najważniejszych polskich raportów, "Oceny dorobku Biura ds. Reformy szkolnej..." z 1994 r. i "Statut Stowarzyszenia na rzecz reformy szkolnej".
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej